Gå til innhold

på ordinær ul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor på magen er det de må se? nedefor trusekant?

Hva som skjer på den faste ul, legg man seg på benk med en gang å bruke ultralydmaskinen eller kjenner de på magen/livmora?

Er det en lege eller ei jordmor som tar ultralyden?

Er man lenge inne hos lege/jordmor?

Skal i dag, å føler at jeg egentlig ikke vet hva jeg går til, er nervøs. . .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) de bretter ned trusekanten litt, tømmer på gele og kjenner over hele nedre del av magen - fra skambeinet og opp rundt navlen.

2) Du sitter først og prater litt, de må notere litt på et skjema og sjekke at de har fått inn rett person. Så legger du deg på benken, bretter til side klærne og de kjører på med gele og undersøkelse. Ikke noe fikling først.

3) Vanligvis er det jordmor som utfører undersøkelsen.

4) Undersøkelsen varierer fra 15-20 til 60 min. Vanligvis ca 30min.

Gled deg, det er en flott opplevelse å se knøttet live på skjermen :) Et lite tips: ikke drikk brus eller noe rett før - da kan ungen bli såpass urolig at det blir vanskelig for jordmor å utføre jobben sin. Sjekk på forhånd hvor nærmeste toalett er - du blir nemlig skikkelig tissetrengt etterpå!

Skrevet

Ikke vær nervøs, det er en kjempefin opplevelse, du kommer til å gå helt strålende ut derfra igjen :)

De ser ganske langt ned på magen, kanskje litt nedenfor trusekanten.

Jeg satt og pratet litt med jordmora først, og så var det ned på benken og starte ultralyd. Hun brukte god tid på å forklare alle detaljer vi så, og så tok hun mål av hode, lårbein etc.. på babyen.

Husker ikke helt hvor lang tid det tok, men vi var vel der inne i hvert fall en halv time.

Gled deg :o)

Skrevet

Tusen takk for svar. Har litt lett for å frykte det verste egentlig, har drømt at jeg fikk beskjed at hele greia var innbildt.. *smile*

Men går nok bra, skal prøve å glede meg mer:)

Skrevet

Akkurat den tanken er VELDIG vanlig :) Selv etter 2 UL føler jeg av og til at "det KAN jo bare være luft"... hehe... sansynlig ja.... :)

Skrevet

bare et lite spm til, sikkert dumt ,men jo mer jeg vet jo tryggere føler jeg meg. dere sir litt nedfor trusekanten, må man ta av seg buksa eller holder det med og åpne knappen og ta ned glidelåsen?

Skrevet

Det holder med å åpne knappen og dra buksa litt ned. du slipper å sitte med rumpa bar:)

Gled deg det blir en flott opplevelse:)

Lykke til!!!!!

Skrevet

Første UL hadde jeg gravidebukse med strikk i livet. Da holdt det å bare "rulle ned" kanten. Andre UL hadde jeg skjørt, fullstnedig uten stretch... det gikk ikke an å brette ned på samme måte, så jeg måtte dra det godt ned både foran og bak.. hehe... så lenge man ligger går det jo greit men da jeg skulle reise meg så blotta jeg stumpen for hele rommet ja. Heldigvis var det ingen bak meg :)

Har du bukse eller noe med stretch funker det nok helt fint å bare åpne opp og brette ned :)

Skrevet

Da har jeg vært på ul, alt vel med den lille og det var en fin opplevelse!

Skal ikke være nervøs neste gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...