Gå til innhold

Liv i magen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på kontroll hos legen når jeg er ca. 10 uker på vei. Får man vite da om det er liv inne i magen eller er det for tidlig? Husker ikke dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen vil sjekke størrelsen på livmoren ved å ta fingrene inn. En god lege vil kunne fortelle deg om livmoren er rett størrelse, og om du har vokst normalt. En forstørret livmor vil iallefall kunne bekrefte at noe vokser der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjellig fra plass til plass d da.Jeg hadde ikke GU fordi legen sa at de hadde gått bort fra dette nå.HAdde kun gjort det dersom jeg ikke hadde peiling på hvor langt jeg er kommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyden får man ikke høre på etter å ha vært på ul. Dette fordi man ikke skal skape panikk om man ikke finner hjertelyden. Etter uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg ville også vite om det var liv da jeg var hos legen, og hun prøvde å finne hjertelyd, men det var for tidlig (min uke 9). Skal i neste uke igjen (uke 13) men har ingen store forhåpninger om å høre noe nå heller. Får vel bare vente til UL og håpe på det beste.

Jeg hadde ingen gyn. undersøkelse hos min lege men skal be om det hos neste (3 år siden forige gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til min kvinnelige gynekolog når jeg fant ut at jeg var gravid, og da tok hun en vaginal UL der jeg fikk se at et lite hjerte slo! =) Men jeg var kanskje litt overhysterisk.. ikke for det.. det var rutine for henne og ta den innvendig UL, men jeg ville ikke fortalt det til noen før jeg faktisk hadde sett at det var liv der! =) Og det var det! er nå egentlig i 2 trim,16+4. Men hvis man drar til gynekolog så er det jo oftest privat og man må betale, betalte vel 700. Men verdt hver eneste krone! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...