Gå til innhold

Har dere begynt å tenke på navn allerede??

Gjest

Anbefalte innlegg

jeg tenker masse...

men aner jo ikke hva jeg bærer på da...

men har tenkt at viss det blir en gutt vil jeg kalle den opp etter pappa, han har et speielt og kort navn, som nesten ingen andre har.:)

er det dumt,. å kalle opp etter bestefar? kan jo bli noen misforståelser når mamma roper på barnebarn/mann da... hehhe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tenkt på navn alt, men nå ser det ut til at vi bør velge guttenavn på nytt. Har kommet i konflikt med naboen med samme navn, og blir nå kvalm hver gang jeg tenker på det navnet, så vi kysser fingrene på at det er jente;D

Har og en venn hvor guttene i linje rett oppover for han heter det samme, både til fornavn og etternavn. Så det går nok fint å ha samme navn, det er jo litt med toneleie man sier navnet også når man roper på barn og voksne, de bruker være forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far hadde blitt veldig glad om jeg hadde kalt han opp etter ham. Min far har også et spesielt og kort navn:) Får nok ikke sambo med på tanken, da han ikke liker navnet. Det fineste navnet jeg vet om heter sønnen min. Har et jentenavn klart, men kanskje jeg ombestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på det av og til, men ikke sånn seriøst.. Jeg sa til mannen herendagen at jeg lurte på om vi har en "Carina nr2" (jenta vår på 1.5år heter Carina) i magen eller om det var en Sebastian/Mathias/Markus.. Vårt barn skal IKKE hete Sebastian kommer det kontant fra mannen.. *ler* Vi må nok prate litt ang navn ja, begge har jo sterke meninger. Men vi kommer nok frem til noe etterhvert.. Spent på å få vite hva vi bærer på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina er nydelig! Er skikkelig italofil og Carina betyr sør på italiensk. Vi har tenkt på det navnet selv.

Har ellers tenkt på navn siden jeg var 10 år. Smaken har forandret seg litt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg og tenker masse....:)

samboeren min er så sikker på att det blir en jente att han ser nesten ikke grunn til å diskutere gutte navn.....

jente navn er vi vel nesten enig om men jeg har allerede skiftet mening en gang...så vi får se....:)

synes ikke det er dumt å kalle ungen opp etter bestefar... jeg liker navnet til pappa veldig godt men sønnen hans er allerede blitt oppkalt etter han og da blir det kanskje litt mye med tre med samme navn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt ja! :) Vi har bestemt oss også.. Er det en jente skal hun hete JOHANNA, etter min mormor ArnaJohanne, og er det en gutt skal han hete DOMINIK etter faren til samboeren min, som heter Domenico. Siden min samboer er italiensk, synes vi det var viktig at barnet har et navn som er "enkelt" både i Norge og Italia..

GLEDER OSS NOE VANVITTIG! hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min er oppkalt etter min far, det er bare stas det...

nå diskuterer vi , men kommer nye navn hver dag så har ikke fått noen favoritter ennå...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dumt. Det er tross alt ikke pappa, men det går jo også. OG jeg kan tenke meg han blir stolt. Min datter er oppkalt etter min mormor. *Og hun ble veldig veldig glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...