Gå til innhold

Men, hva i all verden skal jeg si til sjefen? *Hjelp!!*

Anbefalte innlegg

Er ny i jobben, og har ikke fortalt hva jeg driver med! Prøverør altså ;)

Under intervjuet var hun veldig fokusert på at barnet mitt var kommet over småbarnsalderen, med "alle småbarnsykdommene". Hun sa også at hun vet flere arb.giver unngår småbarnsmødre fordi barna er mye syke....

Nå skal jeg jobbe de dagene jeg skal oppover, og må ha sm.

Vi bor på et sted med et veldig god sykehustilbud selv. Så hva i all verden skal jeg forklare en tur til Trondheim og St.Olav med?

Tror det også står at det er kvinneklinikken der oppe som sm?

Er enda i prøvetiden min. Så må finne på noe som ikke er alvorlig, og som det ikke bli spurt mer om.

(Skal reise om 2 dager, så det haster)

Fortsetter under...

Hei hei,

For det første så er det ingen som har noe med hva du skal på sykehuset. Du kan si at det er personlig, og du ikke har lyst å utdype det noe mer. Det er fullt lovlig, og du skal ikke ha dårlig samvittighet - du har nok å bekymre deg for.

For det andre så må jeg si at det er ganske uprofesjonellt å komme med sånn uttalelser på ett intervju. Hva i all verden er det for noe? Kjenner jeg blir provosert!

Jobber selv i adm i ett stort firma, og dette er dårlig politikk.

Visst de vil ha en mann i stillingen, så får de ansette det, og ikke sitte å gi deg dårlig samvittighet visst barnet ditt event skulle bli syk.

Lykke til:)

Klem

Klem

Enig, ingen har noe med hva du skal. Selv skal jeg til Haugesund neste fredag. Har tenkt å ringe inn syk (omgangssyke kanskje?) og så bli sykemeldt. Du trenger ikke si til noen at du skal reise bort. Bare få sykemeldingen, og ring å si at du er sykemeldt. Enkelt og greit. :-)

De kan ikke sparke deg fordi om du skal bli mamma igjen. Vent med å si at du er gravid til prøveperioden er over. De finner nok en vikar for deg så lenge du er i permisjon ;-)

Lykke til!!!

Klem fra meg :)

Å være syk selv, og ha syke barn er lov...er jo ikke noe man kan gjøre noe med...verden er slik. Klart man kan få dårlig samvittighet, men det er heller adri noe takk å få om man går syk på jobb.

Det er lov å få barn...og arbeidsgiver har ikke noe med det. Det er også lov å få hjelp..ingen har noe med det i alle fall (vi har ikke sagt det til noen, og kommer sikkert heller aldri til å gjøre det..ingen som har noe med og vi orker ikke alle spørsmål og snakk det blir med det..så får folk heller tro at vi har lett for det da...har nemlig folk i aller nærmeste familie som strever...og de gjør veldig mye ut av det).

Lykke til...du trenger ikke si noe...eller du kan kvinneklinikken ville sjekke deg for syster i livmoren eller noe sånt...noe som kun er for kvinner...

Hei å lykke til på lørdag:)

jeg tenkte jeg skulle høre me fastlegen min om det går at hun skriver sykmeldingen,det burde vell gå...da kommer den jo ikke fra trondheim,å da kan det jo vær hva som helst..eller er ikke det lov kanskje,hehe...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...