Gå til innhold

Det å bli gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere som er gravide.

 

Bare lurer på om noen kan hjelpe meg. Tok en abort i våres og begynte på pilla. Men nå prøver jeg og kjærsten min å bli gravid. Jeg utsatte mensen med Loetta 28 p-pillene pga sommeren. Tok en rosa på det første brettet også slutta jeg. Har ikke fått mensen tilbake og det er nå 20 dager siden jeg slutta med pilla. Kan jeg ha blitt gravid selv om ikke mensen har kommet i gang. Aner ikke om jeg har hatt EL heller. Når kan jeg ta en graviditetstest for å få en sikker bekreftelse?

 

Håper på svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mange som blir gravide rett etter pille slutt... da kan du nemelig få el med en gang du ikke tar en pille....

 

så vent en uke til også kan du ta en test:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ta opptil en mnd før mensen kommer etter pilleslutt. Men like mulig at du er gravid. Er jo bare å ta en test nå og se det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nemlig CB digital test i går. Det var ikke morgenurin og fikk Ikke gravid.

Men det kan vel være for tidlig å teste nå. Sist jeg var gravid så testa jeg negativt 5 dager før IKM. Men 1 dag etter jeg skulle ha hatt mensen så var den positiv.

 

Det som er vanskelig er jo at jeg ikke vet når jeg skal ha mensen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok abort i vår og nå har dere lyst på barn??? Herregud! Abort er ikke et prevensjonsmiddel. Du tenkte deg vel godt om da ja...Idiotisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan vara många anledningar till att man velger att ta abort.

Kanske barnet ær sjukt el.

Jag tycker ivafall inte vi ska dømma nån føre de har talat om varfør de har tatt ett valg.

 

Før min del så ønskar jag dig lycka till vidare, ær du inte gravid nu så kommer det alltid nya møjligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem gir deg rett til å dømme da anonym??? Blir jævla provosert av sånne som svarer som deg. Hva vet vel du hva som var grunnen til at HI valgte abor???!!!??!t... Skjerp deg!!!

 

Til HI, jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, ble bare provosert av anonym som svarte som hun/han gjorde...:) Kanskje du er gravid?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det vanten. Ja jeg måtte ta abort for hjertet slo ikke mer. Så det var grunnen.

 

Så jeg håper nå at det kan lykkes. Men blir bare så frustrert når jeg ikke vet når mensen kommer og om jeg kan være gravid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Iselin79.

 

Hadde ikke tatt abort uten at det var en grunn for det. Håper jeg kan være gravid nå. Går i hvertfall ikke på p-pilla mer. Men angrer litt på at jeg utsatte mensen, for jeg aner jo ikke når jeg skal ha mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen plikt å forklare deg til noen her om hvorfor du måtte ta abort..:) Dette her skal være et forum som man kan spørre om hjelp uansett...UTEN å bli dømt eller utskjelt. Det er så mange sneversynte folk her inne med de største skylappene som finnes på markedet, og det provoserer meg så jæ........ :)

 

Er nok en skikkelig hormonbombe om dagen i tilegg så det skal ikke så mye til før jeg blir sint...*ler*

 

Blir vannskelig å fastsette termin ja, om man har utsatt mensen, men bare senk skuldrene og la det ske når det sker...det er det beste...:)

Fantastisk når det først skjer.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Leste en plass at 6 dager etter forventet mens var 95% sikkert på testen. Og 10 dager etter var 100%.

Jeg tok test nr 1 dagen etter forventet mens, og da var det "ikke gravid", så ventet jeg til 6 dager, og da var det "GRAVID"!! Noe av det samme var det for min venninne! Så vent iallefall til det har gått 6 dager etter forventet menstrasjon, anbefales! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet er jo at jeg ikke vet når jeg skal ha min menstruasjon vettu pga utsettelse av mensen med p-pilla. Jeg tok altså min siste p-pille etter første dag av den rosa. Og da skulle jeg vel hatt mensen med de hvite tablettene. Betyr det at jeg mulig hadde menstruasjon uka før jeg slutta med pilla??? Er nå 20 dager siden jeg tok siste p-pilla. Ingen menstruasjon enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

 

Har ikke brukt p-piller på mage år, for jeg tåler det ikke. Men om du tenker slik at om du ikke hadde sluttet, men fortsatt på pillene, når skulle du hatt mensen da?

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg ikke er sikker på. Fordi når jeg måtte ta abort i mai så begynte jeg rett på pilla og tok aldri de hvite pillene og gikk rett over på røde tablettene. Ville utsette pga sommer og ferie.

Og mensen har ikke kommet tilbake enda nå som det er 20 dager siden jeg slutta på pilla. Vet at det kan ta noe tid før mensen kommer tilbake. Men positv graviditestest er vel for tidlig enda???

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker for kan ikke det med p-piller! hehe. Men som jeg husker når jeg tok de, kom mensen i løpet av 1 uke etter at jeg slutta. Jeg synes du skal vente med og ta en test til det har gått iallefall 10-14 dager, så er du iallefall sikker. Det er så trist når det står ikke gravid, og så er du det kanskje, men det er for tidlig. Som meg, så var min siste mens første dag 23 juni, jeg sjekket i begynnelsen av juli, 2 ganger, og begge var negativ. Så ventet jeg til dagen etter forventet mens, enda negativ, så da 6 dager etter forventet sto det gravid! Så om du har en syklus på 28 dager, så venter du til det har gått 28dager nå + 6 dager. Vet ikke mer jeg kan anbefale!

Lykke til!

 

Klem fra J32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar igjen J32. Angrer nå for at jeg utsatte mensen. Trudde jeg kom til å få mensen fort tilbake jeg nå.

 

Da jeg var gravid sist så hadde jeg 28-29 dagers syklus og var rimelig regelmessig i hvertfall.

Kjedelig å måtte vente.... Tok jo test i går utpå dagen men var negativ. Har hatt en del mensmurringer og små kvalm i det siste. men det kan jo være andre årsaker også.

 

Da jeg tok graviditets sist da jeg var gravid så testa jeg negativt 5 dager før ikm og testa positivt 2 dager etter ikm. Mye enklere om jeg hadde visst når forventa mensen var nå.

 

Klem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar! Jeg vet alt om at det er kjedelig å vente, det var derfor jeg tok så mange tester, hehe. Men prøv å vent til det har gått 28 dager! Og test etter noen dager etter det. Så er du sikker på at du har ventet lenge nok. Og om det da viser seg at du er gravid, er det jo bare å si til legen som det er at du ikke vet helt, for det finner de ut fort.

En annen ting når du skal teste deg, fant jeg personlig ut at det var best å tisse på ett glass å ta testen derfra, da var jeg sikker på at urinen var lenge nok på testpinnen. Jeg hadde også mensmurringer, derfor gikk jeg konstant med bind i lomma. hihi.

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tester med pinnen oppi glasset. Også er jeg så redd for at jeg ikke kan bli gravid igjen fordi jeg måtte utføre kirurgisk abort i mai. Var vel for tidlig å teste i går siden jeg slutta på pilla den 26 juli. Har hatt regelmessig sex.

 

Mensmurringer hadde jeg sist jeg var gravid. Trudde jo hele tida at jeg skulle få mensen, men nei, da var jeg gravid.

 

Men mente du at jeg skal vente med å ta en test til etter at det har gått 28 dager fra da jeg slutta på pilla??? Om jeg ikke får mensen før da.

 

Uff som jeg angrer på at jeg utsatte mensen etter min abort. Og siden jeg har kun gått på p-piller i kun litt over 2 mnd så bør vel mensen komme ganske fort tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet negativt med CB digital to ganger. Så kjøpte jeg en QR, og den slo svakt ut. Synes det er greiere med de testene som viser skyggesiden også:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vent til det har gått 28 dager! Bare det jeg synes da! Men det bestemmer du! Nå har det gått 20 dager, vent til neste fredag iallefall eller neste søndag! Å, jeg må få vite hvordan det går! Lyst å ha mailadr min? Arti å maile, og nå er jeg veldig nysjerri! Er du gammel og hvor bor du?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får jeg bare vente tolmodig da. Blir vanskelig å vente så lenge.

 

Jeg er 27 år og har ei datter som er 5 år fra før av. Du da???? Du er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så koslig da. Må du nyte graviditeten. Får håpe det har klaffa for meg nå, men hvis ikke så trur jeg ikke det tar så lang tid siden jeg har blitt fort gravid før.

 

Varme tanker til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...