Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken krem anbefaler dere at jeg bruker mot strekkmerker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Weleda svangerskapsolje. Fås kjøpt i de fleste helsekostbutikker.

Jeg er fornøyd med den!

Skrevet

Jeg har bare smurt meg med vanlig babyolje etter hver dusj, jeg. Ingen strekkmerker her.

Skrevet

nå har nå jeg fått strekkmerker, men jeg har nevneverdig ikke smurt meg heller...

jeg ble rett og slett anbefalt å smøre meg med en fet-krem med mye fuktighet....da tilfører du collagenet i huden mer fuktighet og det blir fastere og mer elastisk, ikke tro på alle disse kremene, mange av dem er dyre og fungerer ikke :)

Skrevet

Har brukt cocoa butter fra BodyShop. Har ikke fått strekkmerker i noen av svangerskapene. Bank i bordet! Jeg er 36 uker på vei med andre nå.

Skrevet

jeg har faktiskt ikke smurt meg, men har vært flink pike og tatt tran hver dag. Dette skal jo gi både vitaminer og smarte barn, og jeg tror nå at det har hjulpet meg. Har ikke hatt tørr hud noen steder heller, slik jeg pleier å ha:)

Skrevet

Ekspertene sier at det er faktisk ingen krem som hjelper mot strekkmerker, fordi de mener at årsaken er gentisk.....

Må er det er sagt så må jeg si at det har ikke stoppet meg å prøve flere kremer/oljer. Har prøvd følgende: eucerin olje mor strekkmerker, welda svangerskapsolje og Vichy Anti-stretch mark crem (kjøpes på apoteket 240 kr, drøy i bruk). Kan anbefale den siste da den er mer som en gel. Trekker seg fort inn i huden og virker litt kjølende. Det siste var ganske deilig da det var så varmt tidligere i sommer.

Jeg synes svangerskapsoljen fra welda ikke trakk seg ordentlig inn i huden :-( i motsetning til den fra eurcerin, som desverre ikke selges i Norge.

Lykke til =)

Hilsen

Skrevet

Jeg bruker lacobase til ekstra tørr hud..ekstremt tykk krem..Tror kanskje ikke det hjelper mot akkurat strekkmerker jeg heller, men ihverfall godt å smøre magen og...

Skrevet

hei jeg bruker a-krem (fås kjøpt på apoteket) men jeg har jo fått litt da før jeg begynte å bruke den... men den kreme lysner dem litt og stopper kløe....

mange mener at strekkmerker er ikke til å unngå for noen pga det ligger veldig hormonelt. men har hørt at e-vitaminer skal hindre litt...

Skrevet

Sprayer med babyolje mens jeg er våt etter dusjen. Ikke strekkmerker enda i allefall:)

Skrevet

Jeg bruker en olje som heter Bio-Oil. Ingen strekkmerker enda og er 35+1 i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...