Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #1 Del Skrevet 16. august 2006 hei. jeg hadde en ma i beg av juli.utskaping. var 12 uker gravid. fosteret døde uke 9 ca. blødde en stund, pause en uke og fikk så menstruasjonen tilbake (relativt raskt??) men denne var annerledes. det jeg lurer på er om dette har vert menstruasjonen eller om det har vert blod etter aborten. spørmsål: hvorfor blør en etter utskaping? de sa jo at de ikke trodde jeg kom til å blø så mye fordi de hadde fått ut alt. noen med liknende erfaringer? da jeg trodde at jeg fikk menstruasjonen hadde jeg litt menssmerter- men ikke så mye på forhånd at jeg visste at den kom...(sånn jeg pleier å ha.) og svakere smerte enn vanlig. og blødde så mye at jeg ikke kunne gå ut av huset!! blødde rett gjennom bind og klær og alt! og jeg blødde i 8 dager.pause 2.blødde litt 2 dager til. så brun utflod en dag og så bra. og nå vil jeg bli gravid igjen. jeg fikk egentlig en lapp fra sykehuset der det stod at en helst burde vente 2-3 mnd. er det sant at det er letter å miste igjen om jeg blir gravid nå????? det virker så unaturlig for meg å bruke prevensjon nå. (er 1,5 mnd siden utskaping.) men så er jeg jo liksom heller ikke sikker på om det var menstruasjonen jeg fikk. eller ikke. hva tror dere? er det ok å prøve da`? sorry rotete innlegg, uklart hva jeg egentlig lurer på. jeg er så forvirra. orker ikke å mase med doktorene om dette. får aldri noe klart svar uansett føler jeg. håper virkelig noen kan hjelpe meg litt med egne erfaringer eller liknende... har dere andre komt i normal syklus med en gang? var menstruajsonen deres veldig annerledes 1.gang?noen som veit hvorfor? mye slimhinner som skal ut?renskes skikkelig opp? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5945129-usikker-p%C3%A5-syklusmenstruasjon-og-om-det-egentlig-er-for-tidlig-%C3%A5-pr%C3%B8ve/
Maiflow Skrevet 16. august 2006 #2 Del Skrevet 16. august 2006 Hei! Det var trist at du mistet! Jeg vet ikke særlig mye om blødningen du hadde en uke etter utskrapning, men jeg har erfaring med å bli gravid etter MA/SA. Blødningene har vært ulike hver gang. Har hatt 3 SA før jeg fikk min datter på 1 år. Ble raskt gravid etter 3. SA. Blødde litt over en uke, ble gravid med en gang etterpå, antaglig eggløsning 2 uker etter første blødningsdag. Forsøker nå å få nr 2, men hadde SA 6. august med blødning over 1 uke. Har i dag testet pos på eggløsning, for jeg ønsker å bli raskt gravid igjen! Jeg tror ikke det er mer risiko for å miste om man blir gravid rett etter MA/SA, og nå når du har ventet 1,5 md etter utskrapning tror jeg nok det er greit å prøve igjen. Det kommer mer an på om du føler deg i form psykisk! Om du hadde mens eller ikke spiller vel ikke så stor rolle, så lenge du ikke har symptomer på infeksjon og føler at alt er normalt etterblødningen? At man blør mye/lite er individuelt, men at det kan komme en del for å rense opp er nok veldig vanlig. Man skal være glad for at kroppen renser og ordner opp når det dessverre har gått galt! Nei, jeg synes du ikke skal vente med å prøve hvis du føler deg klar igjen! Prøv ikke å tenke for mye på det som har skjedd, men se fremover mot nye muligheter og gled deg til det underet som kan skje igjen! Da sender du positive signaler til kroppen, og skaper grobunn for en ny spire i deg! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5945129-usikker-p%C3%A5-syklusmenstruasjon-og-om-det-egentlig-er-for-tidlig-%C3%A5-pr%C3%B8ve/#findComment-5946752
Leontine Skrevet 16. august 2006 #3 Del Skrevet 16. august 2006 Hei hei. Jeg har selv mistet to ganger på rad etter å ha født en sønn i et normalt svangerskap for fire år siden. Første gang i Sa i mars 8 uker på vei, og andre gang i MA 9 1/2 uke på vei i mai. Etter SA'en ble jeg gravid utenmens i mellom, og det var utrolig tungt! Hadde fått klarsignal fra gynekologen min, men det gikk galt. Har i ettertid les MYE om ufrivilige aborter, og det jeg har kommet frem til er at man bør vente minst en mens i mellom. Kroppen kan føles klar, men det er en stor renselses prosess livmora din skal igjennom. I tillegg viser undersøkelser at det er større sjangse for å føde for tidlig. Det må være opp til hver enkelt hva man gjør, men en mnd er ikke mye å vente dersom det gir større sjangse for å beholde babyen neste gang. Denne gangen venter jeg minst tre perioder, så får vi se... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5945129-usikker-p%C3%A5-syklusmenstruasjon-og-om-det-egentlig-er-for-tidlig-%C3%A5-pr%C3%B8ve/#findComment-5950341
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå