Gå til innhold

Ammer dere hver 3 time ?? ja/nei (tenker på full amming)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ser ikke på klokka jeg (noe jeg vel kanskje burde), så her ammes det når jeg tror gutten er sulten. Tilbys nok puppen litt ofte, men merker fort når han bare vil tøyse, og da låser vi meieriet igjen tli neste gang. Tipper hver 2-3 time på dagen, og hver 2-4 time på natta. Er 4 mnd.

Hva var grunnen til at du ble anbefalt det?

Her ammes det ca hver andre til tredje time på dagtid. Han er 6 mndr. Har hele veien ammet når poden har villet ha. Tror det var ca hver , eller annenhver time i starten.

En periode hadde vektkurva hans flata ut, helsesøster anbefalte å vekke han på natta for å amme oftere. Temmelig uaktuelt;).

Annonse

Hei Rotthild!

anbefalt det pga at hu er urolig vil være i fange hele tiden. vil bruke det som en smukk!?

Mina nekter å sove på egen hånd. Hun må sover ved bryste!.

Jeg syns 3 timer er alt for lengge, for henne.

Fra 2 ganger i timen til hver 3. time.....

Har mindre melk noen dager,og da vil hun ha oftere,for hun blir ikke skikkelig mett.

Har fått litt "småkjeft" av helsesøstra for at jeg ammer for ofte (hun sa det burde gå minst 2 timer mellom),vesla legger på seg ganske godt...

Men når hun gråter og snur seg og gaper etter puppen,så er det ikke så lett å ikke gi henne.... (har ikke særlig avlastning,så jeg bærer på henne hele dagen,så hun kjenner "matlukt" hele tiden)

poden er 10 uker oghan får ca hver 3 time på dagen, legger han ni og da sover han til 6, det er maaange timer, men han klager ikke, han får mat 6 ganger i døgnet og det hørtes helt flott ut sa helsesøster, nå er han 7310 g da så han har litt å gå på;)

Nei, jeg ammer når hun er sulten... Og det virker ikke som det er noe fast rutine på det. Hun sover lenge om gangen på natta og morgenen, men eter ofte på ettermidagen og kvelden =)

Og hun legger godt på seg. God å rund med dobbel hake og bollekinn...

Annonse

Nå ved 4 mnd. vil hun ha pupp hver 2-4 time på dagtid, 2 ganger om natten, ca kl 24 og 05.

Tidligere har det vært ca hver 2 time, eller oftere.... Brukte puppen som smokk de første 2 månedene, men når hun endelig godtok smokken, ble det bedre;o)

Har ammet mine barn akkurat når det har passet dem, og ikke meg. I begynnelsen har det vært ofte (hver time, annenhver time), men etter hvert som de fatter interesse for andre ting rundt seg og er lengre våkne av gangen, går det gjerne tre timer mellom hver gang.

For oss er selvregulering det som funker, for andre er det ikke.

Poden er 6 mnd og jeg ammer (cirka)

kl. 07

kl. 10

kl. 13 (nå får han grøt i tillegg til dette måltidet, har nylig startet)

kl. 16

kl. 19 (leggetid)

kl. 23 (sover så til 07).

Dette er ca.tider, noen dager vil han ha mat igjen kl. 09, men som regel vil han ha mat rundt disse tidene, give or take en halvtime...

18.5 - er hun tre mndr?

Hvis du synes tre timer er for lenge, så ammer du oftere. Tror det er viktig å gjøre det man føler er rett selv.

Gutten min var også veldig urolig da han var rundt tre mndr. Sambo bar han ofte, eller småttis lå i fanget mitt og brukte meg som smokk.

Husk at når barnet er rundt 3 mnd er det vanlig å ha økedager, og da er det normalt at hun vil ha pupp ofte. Er babyens måte å sørge for at det blir nok mat rett og slett! :)

Så om du synes hver 3. time er for sjelden - ja så er det det!

Ellera er hyppige amminger på kvelden en måte å fylle opp til natten på. Her står det litt om det: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...