Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillemor er blitt 4 mnd og vi har så vidt startet med smaksporsjoner med grøt. Vi har kjøpt Nestles risgrøt, og vesla virker kjempeforøyd og smatter og smiler :)

Risgrøten skal blandes med melk, synes det blir litt omstendelig jeg. Hvordan gjør dere det? Jeg får ikke til å pumpe meg, så jeg har kjøpt noen få ferdigblandede pakker med NAN, men det blir dyrt i lengden! Bør vel kjøpe en pakke melkepulver....?

Når går dere over til full porsjon? Hun vil helt sikkert ha, men vil utsette det så lenge som mulig. Redd for å miste melka som jeg nå har masse av.

Måtte starte med grøt fordi vesla startet å våkne om natten igjen, og fordi hun er så himla ukonsentrert på dagen :) Hvis noe skjer rundt henne slipper hun puppen og gliser og leker. Det er litt vanskelig når jeg har en 5 åring i huset som er prinsessens store helt :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5944840-den-f%C3%B8rste-gr%C3%B8ten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte også med nestle risgrøt og pumpet og styrte på (fikk faktisk til å pumpe med el. pumpe, så det kan anbefales). Men så ble det brått usmak på grøten, og hev den.

Så gav jeg litt hipp grøt, men den hadde visst mme i når jeg sjekka nærmere, og nå har vi begynt med holle grøt, for den kan blandes med vann og frukt..

Jeg begynte med grøt fordi hun var interessert i annen mat enn pupp, samt at hun var heeeeelt håpløs å få i seng. Da var det lekestue i senga og hun snudde og vred seg alle verdens veier.. Holdt på å bli gæærn! Er enda ikke oppe i full posjon nå etter 3 uker..

Hvis du er redd for å miste melka, kan du jo fortsette med smaksprøver en stund til, om nettene har blitt litt bedre nå..

Jeg begynte med grøt da han var 5,5 mnd, og da kjøpte jeg NAN2 melkepulver til å blande med Nestlè sin maisgrøt (jeg orket bare ikke å pumpe meg, hadde/har helt perfekt mengde med melk, ville ikke begynne å tulle med det;)) Tassen var ikke så veldig begeistret for risgrøt, men maisgrøt skled rett ned.

Vi kom raskt opp i full porsjon; han ville ha mere for hver gang, så etter en uke fikk han full porsjon + at jeg flyttet grøtmåltidet til kvelden. Du mister ikke melk dersom du gir henne pupp først og grøt etterpå. Dette går så bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...