Gå til innhold

Vondt etter tissing, men ikke urinveisinfeksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får litt vondt nedentil etter tissing, men urinprøven viste ingen tegn til urinveisinfeksjon. Heller ikke soppinfeksjon. Jordmor mente at man gjerne får noen "vondter" under et svangerskap, feks at babyen presser litt mot nyrene. Er det noen av dere som opplever ubehag/smerter etter å ha tisset?

Blir veldig takknemlig for svar. Er 32 uker på vei. Har ellers mye kynnere om kvelden, men kun vondt etter dobesøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

har opplevd akkurat det samme de siste 3 ukene. sa også fra til legen, men urinprøven viste ingenting. de sendte den t.o.m. inn til dyrking (eller hva det heter) og den var helt fin. så det er helt sikkert helt normalt. det har gitt seg litt nå hos meg, jeg er i uke 41 nå.

Skrevet

Har du hatt uvi før? Hvis du har hatt det, og dette er tilsvarende smerter så synes jeg du skal ta en tur til legen jeg. Det trenger ikke nødvendigvis å slå ut på en urinprøve med èn gang hvis man har uvi, særlig ikke i en tidlig fase. Hvis dette fortsetter utover dagen, så ta med en ny prøve til legen i ettermiddag, og be om å sende den på dyring. Be også om å få en crp prøve.

Hvis ikke smertene er lik som uvi, så kan det bare være vonde kynnere som kommer etter dobesøk. En annen måte å se om man har uvi på, er hvis man springer ofte på do, men bare skvetter dråper.

Skrevet

Dette har jeg vært forferdelig plaget med i mange måneder. Men etter flere uvi tester og til og med undersøkelse av kjeden ,( sånn i tilfelle det kunne ha noen sammenheng), må jeg nå slå meg til ro med at det ikke er noe å gjøre med nå i hvert fall. Legen min sa det kunne være en betennelse (husker ikke hva han kalte det) som var i veggene på urinblæra og når man hadde tisset og var tom kom veggene i kontakt/sammen og det ville gjøre vondt.

Jeg har nå forstått det sånn at jeg bare må vente å se om det blir bedre etter fødselen tror jeg.

Men hvis du er usikker, og litt brydd med å levere inn uvi prøve etter prøve som de sier er helt fine, kan man få kjøpt selvtester på apoteket der du kan teste deg selv. :)

Skrevet

Jeg var veldig plaget med dette de 18 første ukene, men urinprøvene var fine og en ble sendt til dyrking uten at de fant noe... Legen mente at det var fordi det ble press rundt omkring inni der...!! Håper det ikke kommer tilbake på slutten. Men det kjentes ut som UVI da, måtte tisse masse, kom ikke mye i slenge og det var en ekkel følelse i urinrøret.. Men også det der ubehaget etter tissing i blæra liksom !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...