Gå til innhold

Tunge løft?

milva76

Anbefalte innlegg

Syns tidligere det var så mye snakk om at gravide ikke måtte løfter eller bære tungt. Har ikke klart å finne noe om dette nå. Noen som vet om det er trygt å bære en del? Er avhengig av å gjøre noen tunge løft på jobb. Er litt redd for at det kan føre til sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om 10-15 kg max forrige gang jeg gikk gravid, men husker desverre ikke om det var pga av bekkenløsningen eller om det var generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også å ha hørt det tidligere, men sist jeg var gravid og spurte om det, virket alle uforstående til det. Jordmor mente man skulle leve helt som normalt, men at man kanskje ikke trengte å bære veldig tunge ting. Jeg vet jo at man kan leve som normalt, og jeg løfter også en del uten å tenke meg om. Har jo en sønn på ca. 13 kg som må løftes iblant, så jeg tror det er veldig tunge ting man skal holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør unngå tunge løft sent i svangerskapet. Ellers lever man som normalt. Flere av oss har jo baren som skal bæres hit og dit.

Har man blødninger bør man ikke løfte uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er noe man rådet tidligere men har gått litt vekk fra. Mamma er veldig opptatt av det; ,jeg får knapt bære tekoppen min i hennes nærvær. :-)

Nå til dags er det kanskje mest for mors del man tenker slik? Jeg merker jo at det begynner å strekke her og der hvis jeg løfter veldig tungt, og da blir man litt engstelig etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...