Gå til innhold

Nå er jeg litt nervøs her.... noen som kan trøste?

Anbefalte innlegg

Jeg har visst også fått dette syndromet! Har bare snakket med legen på tlf, men han mente det var nervene som ble 'klemt av' ved håndleddet pga at man hovner litt opp ved graviditet og det blir mindre plass til nervebanen. Han nevnte ikke ordet CTsyndrom, men en jordmorstudent jeg kjenner sa at det ikke er farlig og at man ikke kan gjøre noe med det. Det er utrolig ubehagelig, men heldigvis har jeg det ikke hele tiden, går litt opp og ned. Men en morgen våknet jeg og fikk ikke liv i hånden igjen, dvs 3 av fingrene, og det var så ekkelt at jeg ble nesten litt redd! Var da jeg ringte legen. Han nevnte også operasjon, men det blir jo isåfall dersom det ikke går over etter graviditeten...

Du er ikke alene om å plages med dette, tenk på det og ha god bedring ka-ping!

Fortsetter under...

Mammaen min har hatt dette og har tatt operasjonen..

Hun har ingen problemer i det hele tatt nå, og angrer veldig på at hun ikke gjorde det tidligere. Dette fordi hun var VELDIG plaget!

Nå kan hun gjøre hva det er uten å kjenne noen ting! Så om du må operere håper jeg du er like heldig som henne! Operasjonen kan jeg ikke huske å ha hørt henne si noe negativt om.

Hei Ka-ping...... jeg sliter veldig med CT dette svangerskapet... Må opp hver time - for armen værker, brenner og 3+4 finger dovner helt bort.

Var hos lege ang dette på mandag - hun sa som du sikkert også har fått beskjed om at det ikke er stort å gjøre med når vi er gravide.. Men drikk vann, grønn the og kaffe... dette er vanndrivende - og unngå salt..

Jeg har ikke noe trøst å komme med, for jeg tørner snart gal!!!!!!

men håper du slipper å bli så ille denne gangen her..

Bare så du er klar over det....dersom du blir sykmeldt før 15 september og er sammenhengende sykmeldt videre mister du ingen penger. Du vil ha like stor rett på sykepenger - bare at det er direkte fra trygdekontoret.

Annonse

ani78: det er ganske ubehagelig ja, men helt ufarlig er det dessverre ikke. Hvis nervene blir liggende i klem for lenge kan en risikere varige nerveskader. Det var derfor de vurderte operasjon på meg sist. Jeg krysser fingre (før de blir for hovne til å krysses) for at jeg unngår dette!

Han klemte på noen punkter på underarmen og over albuen. klemte så hardt at jeg hadde blåmerke etterpå. Men borte var det!!! Husker ikke hva jeg betalte, men du kan jo ringe og spørre. Tror faktisk du kan få henvisning fra legen også, og da er det litt billigere!

Ka-ping: Dette har ingen sagt til meg, både lege og jordmor har sagt at det ikke er farlig og at det ikke er noe man kan gjøre med det. Men det er sikkert avhengig av hvor ofte fingrene dovner bort og hvor lenge av gangen? Jeg er ikke så plaget at det skjer hele tiden (heldigvis!)

Vi får krysse våre opphovnede fingre for at det ordner seg for snille piker ;-)

Jeg hadde konstante problemer. Ikke vondt, men hendene dovna bort. De siste tre ukene før fødsel kunne jeg verken strekke ut fingrene eller knytte nevene. Sånn var begge hendene mine. Rart jeg er nervøs? :)

Jeg holder med deg forrsten - får håpe det ornder seg for sille piker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...