Gå til innhold

Kynnere?

diamond

Anbefalte innlegg

Er det flere av dere som har begynt å merke at kynnerne har begynt å komme???

Er selv 16 uker, og nå er jeg ikke i tvil lenger....annen gangs gravid så sikkert derfor jeg har merket det så tidlig, men jeg kan jo ikke være den eneste! =)

Morsomt å høre hvor mange vi er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også begynt å få kynnere, er også 16 uker. Synest det var veldig tidlig, sist svangerskap merket jeg ikke noe før de siste måndene. Var akkurat inne for å lese om det, så da var det godt å se at andre også opplever det så tidlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var i uke 12 da jeg fikk kynnere. Jordmor mente dette var alt for tidlig og fryktet kommende abort, er derfor sykemeldt og kjemperedd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at jordmor Siri skriver under Mors uke 14 at det er helt normalt med kynnere. Ikke uvanlig å merke dem om man ikke er førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene mamma2006!

Stakar deg da, unødvendig av jordmor å skremme deg slik....hverken bra for deg eller bebisen!

Jordmødre er der jo hovedsaklig for å roe og betrygge, men bra at du ble sykemeldt da...for skal jo selvfølgelig ta forhånds regler!

Stort sett går det jo bra, og jeg begynte selv me antydning til kynnere i uke 12/13 selv...hadde ofte lyske smerter så syntes da det var litt vanskelig å skille og gikk noen dager jeg ikke merke noe til det som kjentes ut som kynnere...

Var veldig plaget av det forje svangerskap, de kom i ett sett over lengre perioder av svangerskapet....derfor ble jeg ikke overrasket over at de begynte litt tidligere denne gang, men samboeren min trodde det var alt for tidlig først.

Nå som de har blitt sterkere skjønner jeg at det er kynnere jeg har kjent de gangene før også...

Lurer jeg også på hvor langt du er på vei nå, og om du har kynnere veldig ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere beskrive hvordan kynnere kjennes ut? Kanskje vanskelig, men. Jeg er 16+3 uker. Kjenner det strammer seg skikkelig i sidene på magen, noen ganger ganske langt nede. Lurer på om det bare er båndene til livmora som strekker seg, eller om det er kynnere. Er kynnere begrenset til å vare en viss tid?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å beskrive ja.... ;o)

Når jeg ligger på ryggen og har kynnere, blir magen/livmora stein hard og stikker ekstra ut på den ene siden.....syntes det gjør litt vondt, minner meg egentlig veldig om de berømte lyske smertene, bare at kynnerene varer litt lenger...pluss hardheten selvfølgelig.Varer ca et halvt min tror jeg, men kan ikke si det sikkert....husker ikke å tatt tida lissom.

Forje gang, i midten av svangerskapet merket jeg ikke alltid at de kom....bare ved å tilfeldig kjenne at magen sto ut og var hard som en bowling kule =Ø) Mot slutten merket jeg de alltid og de føltes bestandig ubehagelige ut! Da begynte de også å komme regelmessig....hvert 10min f.eks, først ble jeg redd det var rier p.g.av regelmessigheten og at de kunne holde på slik i flere timer! Noen ganger med bare noen få min mellomrom.....

Men jeg kjente forskjell på rier og kynnere når alt kom til alt, som de på sykehuset sa ;@)

Er litt morsomt med kynnere egentlig, man blir vandt til dem!

Thi hi! Les foresten på uke 18, der står det litt mer om dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...