Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hater kroppen min i to uker!!!! Skikkelig irriterende med murringer og små vondt i magen i to uker før mensen kommer. Den siste av de to ukene kommer det ofte også litt "grums". Andre som har det sånn? Har hatt to forsøk, ett vanlig + ett frys, men det har ikke gått. Skal snart i gang igjen. De finner ikke noe feil hverken med meg eller mannen, men lurer på om jeg kan ha endometriose. Er det andre som har fått bekreftet endometriose som har hatt det slik? Har ikke operert da de på sykehuset sa at de fleste med endo endte med prøverør uansett og at det ikke var noen statistikk som sa at det lønte seg å operere. Har jo ikke lyst til å operere hvis det ikke er nødvendig........, men begynner å lure litt da jeg hører at andre på andre sykehus får beskjed om at operasjon bedrer sjansene....

Fortsetter under...

Jeg HATER mensen. Først er det 2 uker med murringer og sterkt ubehag i mage å rygg før ei uke helvete når selve mensen er der. Fikke etter mange år bekreftet endometriose med nesten tette eggledere og arrdannelse flere steder i bukhulen. Fikk bekreftet dette med lapraskopi og blåfarge. Gynekologen som undersøkte meg sa også at ofte måtte endometriose pas gjennom IVF men mest sansynlig pga sammenvoksninger i eggledere. Grunnen til at oprasjon ikke er så effektivt(meg fortalt) er at de kvinnelige hormonene som er nødvendig for at endometriosen skal få utfolde seg jo ikke slås av pga en oprasjon. Noen (innkludert meg selv) har hatt kjempeeffekt at nesesprayen Synarelea som jo er en gammel endometriose behandling. Dette er jo den samme sprayen som brukes som forbehandling før IVF

Vet ikke om du blei noe klokere men håper det lykkes deg til slutt

Takk for svar :)

Når du sier at du har hatt kjempe effekt av nesesprayen vil det si at du også har brukt denne utenom prøverørsforsøk?

Har jo brukt den i forbindelse med forsøk og hadde det vel egentlig veldig greit da, uten at jeg tenkte noe spesielt over det....

Har tatt "innvendig røntgen" eller hva det nå heter, med kontrast væske og alt så bra ut. Det er jo litt rart at da en evt. endometriose skal kunne ødelegge når det befinner seg på andre steder, noen som vet noe om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...