Gå til innhold

Kvalme mot slutten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er 31+5 uker på vei i dag, og de siste ukene har jeg vært uggen og kvalm... Særlig på ettermiddagen, da daler energinivået til nærmere null og kvalmen overtar... er dette vanlig mot slutten? Vil ikke virke hysterisk og ringe legen og sjekke hvis det er helt normalt...

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert vanlig for deg.. Noen er kvalm de første 12 ukene, andre er kvalm hele svangerskapet og noen er ikke kvalm i det hele tatt.. Uff.. Noen andre som vet.. Svarer egentlig bare for å svare :) Kjeder meg..!

Skrevet

Jeg ble også kvalm rundt de ukene... Var også litt kvalm på begynnelsen av svangerskapet. mener det var rundt da han snudde seg og dermed ble sparkene og trykket mot magesekk og ribbein. Dette sa JM var grunnen=)

Så hold ut... Det gikk heldigvis over igjen da hodet festet seg.

Skrevet

tror ikke du skal være engstelig... jeg var kvalm fram til uke 25... så opphold frem til uke 30. så kvalm til uke 34 og nå har det begynt igjen... er nok hormoner. men hvis du blir veldig satt ut av dette og kaster opp flere ganger om dagen så burde du kanskje ringe legen......

Skrevet

Har vært kvalm og kastet opp hele svangerskapet, med en litt mer dempet periode etter 4-5 mnd. Men nå på slutten har det tatt seg opp igjen. Har lest at flere her inne har blitt kvalme på slutten så det er nok ikke uvanlig. Jeg kaster opp nesten hver dag. Men så lenge jeg får spist noe i løpet av dagen er det ikke noen fare. Går du ned i vekt er det grunn til bekymring, hvis ikke så tar babyen det den skal ha. Det er som regel værst med energien til den som er mor :)

God bedring!

Skrevet

Jeg ble også uggen igjen på den tiden. Nå kaster jeg opp litt innimellom igjen..

Skrevet

Har du vondt i nakken da?

Jeg har vært mye kvalm og er i uke 34. Startet rundt uke 31 tror jeg, Dette fordi man blir så tung/tyngdepunktet forandrer seg på slutten og det øker belastningen på ryggen/nakken. Jeg tok meg en tur til kiropraktoren og ble bra med en gang!

Skrevet

Jeg har vært kvalm hele svangerskapet. Var kjempeille de første tre-fire månedene, så litt bedre, og nå i tredje trimester er det blitt verre igjen (29+3 nå). For min del tror jeg det henger sammen med at jeg er mer trøtt og sliten, noe som har påvirket kvalmen under hele svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...