Gå til innhold

April: I dag begynner Magnus i barnehage

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke lenge før vi drar. Med veldig blandede følelser. Gleder meg samtidig som jeg har lyst til å gråte. Er nok litt sliten og fornøyd av å være hjemme med han nå, men vet at denne tiden som nå er over aldri kommer tilbake, og at fra i dag er den definitivt slutt. Vi har jo hatt det kjempefint, og jeg har kost meg masse med Magnus. Etter ferier har det blitt klarere og klarere for meg at det er på tide å begynne i barnehage for Magnus. Han har tydelig uttykket at det er kjedelig å bare leke med mamma hele dagen, og det skjønner jeg jo. Dagene har dermed krevd mer og mer innsats av mamma. Vet at jeg kommer til å savne denne tiden og se tilbake på den som en flott tid. Snufs. Gruer meg veldig til å gå i fra Magnus i barnehagen. Det kommer til å bli hardt for begge er jeg redd. Han blir jo helt forstyrra bare jeg er ute av synsfeltet hans....og jeg kommer til å legge mye mer i gråten hans enn jeg burde. Snufs. Gruer meg....og gleder meg. Kryss fingrene for oss 9.30 i dag, da (skal vel ikke gå i fra han i dag????? har ikke mannet meg opp til det)

Fortsetter under...

nå står du nok på terskelen til barnehagen og vurderer om du skal snu og løpe hjem igjen.. ;) Men det går nok så bra, atte!! Men jeg skjønner veldig godt "adskillingsangsten". Snuppa skal heldigvis ikke i barnehagen enda (Forhåpentligvis aldri..hehe) men hun skal være med bestemor en dag i uken framover (så jeg får studert). Dere kommer sikkert til å kose dere masse i barnehagen i dag, med mange nye barn og leker! Lykke til!!! :)

dette går kjempefint! er du hjemme igjen allerede?

vi startet med tilvenning hos dagmamma i går og det gikk strålende. i går var vi der begge to i en time og hilste på de andre, i dag var vi begge to i en halvtime og så var hun der alene i en time. dagmammaen var sjokkert, for fra begge ungene var det ikke en eneste ulyd verken da vi gikk eller mens vi var borte (de var tre i dag, men hun ene hadde første dagen så mammaen var der hele tiden, hun heter forresten Thea og er en mnd eldre enn Matilde = fremtidige go'venner?). i morra skal jeg være der et kvarter med henne og så skal hun være tre timer alene, den kan bli mer spennende, spesielt ettersom "hentetidspunkt" da blir på den tida hun vanligvis er i seng (11). blir spennende å se, men matilde er i hundre så snart det er andre unger tilstede. i dag klenget hun ikke på meg i det hele tatt, mot at hun i går satt limt omtrent INNI meg i de første 15-20 minuttene. men ingen grining så langt *juble* heldigvis har jeg fått øvd litt med å ha henne hos mamma nå gjennom sommeren og satser på at det hjelper på matilde også...

kom med rapport da!!

Så fint at det går bra med Matilde has dagmammaen. Kjekt at det er andre barn på hennes alder der også.

Joda, nå er vi tilbake. Det gikk kjempefint. Jeg var sammen med han i "hele dag". Han fant seg fint til rette blant de andre barna som alle er født i 04 og 05. Virket som om alle barna var forholdsvis rolige. Det er jeg glad for da han egentlig er redd de som er litt bråere (bestisen...hehe). Måtte vente bittelitt utenfor bh før jeg gikk inn pga diger klump i halsen og truende tåreflom pga en fin plakat som hang på døra - som barna hadde laget. "Velkommen til oss Magnus"......snufs... Magnus ble kjempesliten av å være der, mange inntrykk, men ville likevel ABSOLUTT ikke hjem. det er jo et godt tegn. I morgen skal vi være der til frokost 8.00, så skal jeg gå noen timer etter frokost. Lederen gikk igjennom hvordan jeg skulle si hade til han i dag. Kjente da at klumpen begynte å vokse igjen bare ved å tenke på det. Jeg gruer meg, men han kommer til å få det så kjekt. Han koste seg jo sååååå i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...