Gå til innhold

Deppa og orker ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 33 nå, er sykemeldt, føler meg diger og har null tiltakslyst. Tenker stadig på hva jeg burde gjøre, men når det kommer til stykket blir jeg bare gående rundt og dasse. Jeg orker rett og slett ikke gjøre noe særlig.

I tillegg er sjøltilliten på bånn og samboer får stadig gjennomgå og må gi bekreftelser hele tiden for at jeg skal føle meg bedre. Noe jeg ikke gjør. Klarer ikke å tro på det han sier om at jeg er flott og at han elsker meg. Nå føler jeg at jeg har kommet inn i en vond sirkel med inaktivitet og såre følelser. Er det noen som kan gi meg noen "oppstrammere"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei igrunn ikke, men jeg kan trøste deg med at det sikkert blir bedre.. hadde også en sånn periode på ca samme tidspunkt... orka ingenting, sur, lei meg, ja u name it... men plutselig en dag,så var det ikke så ille lenger...

Håper det bedrer seg =) Tenk på premien du har ii vente =)

Skrevet

Et tips kan være å sette deg bare ett mål for hver dag for hva du skal gjøre, f.eks. sortere kommoden, pakke sykehusbagen, vaske kjøkkengulvet eller annet.

Og begynn dagen med en skikkelig koselig frokost med frukt og annet, og litt egenpleie i dusjen- slik at du får en bra start.

Bor du i en by kan jeg anbefale å stavre deg bort på en kaffebar og lese dagens aviser etter du har gjort dagens gjøremål, det er koselig..

Husk at både kroppen, helsa og humøret ditt kommer tilbake etterhvert- det er bare en vond fase du er i nå...og nå nærmer du deg mållinjen!

Skrevet

ååååh guuud du er heldig...jeg vil ta meg en tur på det lokale kjøpesenteret...det hadde vært så gøy...men nå deler hele bekkenet seg på midten hvis jeg gjør det..så jeg kan ikke...vondt vondt...

kunne tenkt meg å treffe venninner på cafe men jeg har fått lyskestrekk så får bare krampe hvis jeg sitter på en stol...så i dette øyeblikk ligger jeg og skriver innlegg til deg...

jeg vil jeg vil jeg vil gjøre husarbeid, men idag når jeg begynte å brette klær så kom det tre klikk i hoften til tross for at jeg bruker bekkenbelte og jeg ble liggende å skrike på pinex....

jeg skulle gjort alt for å vært i din situasjon...depresjonen vet jeg hvordan er for jeg kommer meg ingen vei...har også kraftig svangerskapskvalme hyperemesis så klarer ikke ta noen buss...

Hadde jeg vært deg...ville jeg plukket opp tlf, ringt en venninne gått på cafe og spist og drukket masse digg( jeg blir kvalm av alt) gått på et lokalt kjøpesenter og kjøpt masse babyting...

og når jeg hadde kommet hjem hadde jeg tatt meg en laaaaaaang siesta og dillet litt med husarbeid..laget meg en god middag (jeg blir kvalm av matosen)

det er visst mange som trenger mye søvn ut i svangerskapet..godta det og nyt det til babyen kommer...jeg sliter med å sove pga bekkenløsningen og lyskekrampen..så jeg tar litt der og litt der..og godtar at huset ser ut som en real svinesti til tider...jeg vet det er bare foreløpig og min samboer tenker det samme...

Jeg er stor som bare det nå...er i uke 35 snart..føler meg ikke flott som før til tross for at mange koser seg med sin mage...men vi har ikke lenge igjen nå...og det er jo også positivt..tenk innen et par mnd har vi begge født og sitter med de søte små nurkene våre, mens de som det ikke viser på ennå har maaaange måneder igjen...vi har kommet langt og vi har vært flinke..det er den store magen et bevis på...jeg koser meg mye med å lese "gravid" "BAM" og slike blader..ser skikkeliig fram til at den lille gulljenta mi skal se dagens lys snart....

tenk positivt, gjør tre positive ting for deg selv hver dag,ikke legg deg midt på natten slik jeg gjør hi hi, stå opp tidlig og lag en god frokost til deg selv...gå deg en tur, ring eller send melding til noen du ikke har sett eller snakket med på lenge...la ikke klesvasken fra sist uke gjøre deg trist...ta et og et plagg hver dag...f.eks..det er vel no sånn jeg praktiserer nå...be samboer shine opp huset så kan du gi han tusen klemmer som belønning....kyss på samboeren din...be han massere deg med gode oljer...besøk noen i familien og gjør noe positivt for dem...du skal se at det gjør deg selv glad...vær snill med deg selv og din samboer...ta dere en tur på kino sammen..gå ut og spis middag..

lykke til iallefall, ta en dag om gangen...og se på de små gleder og muligheter du har...for det har du mye mer av enn hva jeg har...

maasse masse positive klemmer til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...