Gå til innhold

Loise-snuppa :)


Solunger aug-07 og april-09

Anbefalte innlegg

Svarer deg på ny tråd jeg! Kikker etter deg her inniblant, men ser jammen ut som at du er mindre inne på bim... :) Kanskje ikke så rart når man er ferdig med prøver-å-bli-gravid desperasjonen, he he!

 

Jeg har hatt hele tre soneterapi behandlinger denne pp, og jammen i meg kom EL på dag 25, tre uker før enn forventa :) Nå er jeg kommet meg til 6dpo og er spent på lutealfasen blir lengre denne gangen. Uansett var det en opptur at kroppen er i ferd med å komme inn i normale sykluser.

 

Holder jo såklart på med symptomjakt, og kjenner etter alle vondter og boblinger i magen. Men kan ikke akkurat påstå at det er noen gravi-symptomer her i gården. Men mest opptatt av at tanta holder seg borte t.o.m. mandagen (ikm søndag) for da skal jeg på UL på sykehuset.... Har venta ei stund på den timen, men er greit å sjekke om alt ser greit ut. Selv mistenker jeg at det er progesteron-mangel som er problemet mitt.

 

Vi får se om jeg klarer å snike meg inn her om ei ukes tid :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann mar79 -6.pp

 

Ja, det stemmer. Jeg er mindre på BIM for tiden.. Også fordi jeg har oppdaget www.mammanett.no.. Så jeg bruker mere tid der i stedet..Liker meg litt bedre der.. Pga tickere og personlige meldinger man kan sende osv...

 

Så bra å høre at du har fått el med sone terapi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det gjorde meg glad.. Håper det var klaff denne gangen da... Jeg skulle gjerne sett deg her inne på 1trimester.. (Selv om jeg snart hopper videre.. går til 2 tri på tirsdag)

 

Lykke til i helgen,, håper tanta holder seg borte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk!

Kan jo hende vi kan være inne på 1.tri samtidig på mandag, hi hi!

 

Har vel ikke så stor tro på at det skal lykkes, har blitt så skuffa før, men man håper jo alltids da :) Og sengekosen har klaffa....

 

Har funnet ut at det er ganske mange nettssteder for oss prøvere/gravide. Men er trofast mot bim jeg, for jeg bruker allerede nok tid på nettet, he he! Gubben slang akkurat med leppa om jeg måtte løsrive meg herfra. Har egentlig 1000 andre ting å gjøre :-/

 

Vel, jeg har da nok å finne på, og vips så er helga over og jeg får svar på hvordan denne pp har gått.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,, hadde vært kos med 1 dag i samme trimester..

 

Man er alltid litt skeptisk hver pp, sånn at skuffelsen ikke er såå knusende.. Ikke sant? Jeg håper dere har klart det denne gangen :0)

 

Ja, man har alltids litt å gjøre,, Bra at helgen går fort.. Håper å se deg her på 1 tri på mandag da !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lykke til..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk!

 

Var uten nett i går, holdt jo nesten på å bli desperat! Er det mulig :) Blitt litt avhengig, særlig mellom EL og ikm!!!

 

I dag tidlig kom spotte-trollet på besøk. Det ga seg utover dagen, men betyr vel helst at det er selveste tanta som har tenkt å komme.

 

Ja, ja! Er ikke så mye å få gjort med det! Dessuten kan man jo håpe littegrann noen timer/dager til, hi hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lov å håpe at spotte trollet er festeblødnings fe i stedet!!!! :0)

Håper for deg jeg,,

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det!

Spottetrollet er i en mindre skummel utgave i dag, så da er jo bare å håpe på feen da, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Måtte såklart bruke en EL-test og sjekke. MERK: kveldsurin, og ikke lenge siden forrige dobesøk...

 

EL-testen fikk to streker. Teststreken var midt-imellom svak og like sterk som kontrollstreken. Jeg fikk bare nesten like sterk strek når jeg hadde EL. Brukte EL-tester litt etter EL og de var negative....

 

Da måtte jeg jo benytte meg av en gravi-test strimmel, men der så jeg ingenting annet av test-streken enn en skygge uten farge.

 

Føler at tanta er på tur, og jeg spotter brunt, så dette er vel bare tull!!!!!

 

Ja,ja! Tar meg en tur bort i kveld jeg, så kan jeg fundere på noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj så spennende da.. Da er det håp om graviditet.. Men man kan ikke være sikker.. Men det er bra med positiv el test og skygge på graviditetstest. Jeg fikk blank strips når det var negativt, og svaaaaaaaak strips nesten som skygge dag10 etter el..

 

Oppdater igjen når du vet noe mere.. Dette er ulidelig spennende vennen.... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klem 11+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testa med morgenurin...

 

Gravi-testen var negativ i dag også. Tok også en EL-test og den hadde en svak test-strek, men så var kontroll-streken mye svakere enn den pleier å være. Er altså ikke noe klokere. Spotter litt brunt, men det har ikke vært noe rødt i det siden fredag morgen....

 

Uansett så må jeg da ha fått lengre lutealfase. Er nå på 11dpo, og jeg har tidligere fått TR allerede på 9dpo. Håper at den verste utgava uansett holder seg borte til tirsdag. Skal jo på UL i morra. Kan dem da se om det er noen spire så tidlig?

 

Det skal vel ikke være noe LH-hormon i kroppen nå som EL-testen skal slå ut på??? Er 110% sikker på at EL har vært.

 

Dette ble plutselig spennende igjen! Har sagt til gubben at TR er underveis i og med spottinga har begynt. Vil ikke fortelle om streken på EL-testene, hvis tanta kommer blir jeg skuffa nok selv...

 

Skal gi lyd fra meg om det er noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gi lyd når du vet noe mere..

 

På UL kan de ikke se spire så tidlig.. Men de kan se om livmoren din er blitt fortykket tror jeg.. altså om det er mulig at du er gravid..

 

Man kan få utslag på EL test når som helst i syklusen, for man har litt LH hormon i kroppen til enhver tid.. Men det pleier være veeeeldig lite utslag utenom EL....

 

Jeg håper virkelig for deg nå altså!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du har flytta til 2.tri!!!! Satser på at du tar en kikk på denne tråden allikavel :)

 

Dagens oppdatering:

 

Forsatt ingen tante her i gården, bare et stusselig brunt lite spotte-troll... Fikk også i dag en svak men tydelig test-strek på EL-testen. Sparer de to siste gravi-testene litt :)

 

Var og fikk innvendig UL på morran i dag. Han UL-mannen skravla i vei så jeg nesten ikke slapp til, men var da trivelig. Han sa at livmora var tom, så da spurte jeg han om det så ut som om mensen var underveis. Neeei, dro han på det, så ikke ut som om det var mye slim. Men da han tok ut den derre UL-stanga så var det litt blod på den, så da konstanterte han at mensen var på tur. Nå pleier jeg å blø etter legene har dytta ymse saker og ting oppi der da, og ofte etter sex også. Har nok litt skjøre slimhinner, så jeg tror ikke helt det trenger å henge sammen. Mye detaljer her nå men... Har ikke kommet noe rødt senere i dag, og jeg har prøvde til og med fingeren inni altså!!!

 

Ble med andre ord ikke noe klokere i spire-saken! Men alt så da ut som det skulle der inne. Eggstokkene hadde mange egg, men det var ingen som var modne akkurat nå (ikke så overraskende med tanke på hvor i syklus jeg er). Han sa at det for min del ikke var aktuelt å prøve noen medisiner for å påvirke eggløsninga, for da kunne jeg risikere å få cyster.

 

Ja, ja tanta kan fortsatt komme den, men klarte meg da over UL-timen Skal PRØVE å vente med ny test til onsdag, da er jeg 14dpo.

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.. Ja, nå er jeg 2 trimester jente gitt..

 

Det var da egentlig gode nyheter at du ikke har fått mensen enda OG at legen på UL ikke kunne anta at mensen var på vei heller...

Jeg håper fortsatt for deg jeg, for livmoren ser vel tom ut sååå tidlig i et evnt svangerskap... Fortsett gjerne med oppdatering!!!!

 

Klem 12+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal holde deg oppdatert jeg :)

 

Tror ikke legen mente at det var noen spire der akkurat, men når han ikke tydelig kunne se mensen som så absolutt burde være rundt hjørnet så drar i hvertfall jeg noen egne konklusjoner.

 

Etter jeg begynte å tempe så har mensen kommet på 12dpo, 9dpo og 10 dpo. Så det er tante-tid nå.... Men soneterapien har nok gjort sitt, og i tillegg så bruker jeg progesteron krem nå. Ingen tvil om at jeg skal fortsette med begge deler dersom det blir en ny pp!

 

Kos deg inne på 2.tri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte så klart ikke å holde meg unna testene i dag!!!

 

Graviditets-testen (strips fra billige-tester) fikk en ganske svak, men rosa test-strek etter ca 3 minutter. Vekte min ikke-akkurat-morgenfugl mann, for å få han til å se på pinnen. Han myste ganske trøtt på pinnen og svarte at han så tre streker...3 spurte jeg??? Ja, en svart (max merket, hi hi!) og to rosa! EL-testen hadde to nesten like sterke streker!

 

Er litt forbeholden enda, men en strek er vel en strek? Fikk litt rødt på fingeren under dagens tappetafsing, og temperaturen min har ikke steget noe utover lutealfasen. Faktisk var den ganske lav i dag. Jeg har igjen en CB-vanlig. Skal jeg prøve den i morra tidlig, eller bør jeg vente til torsdag?

 

Har jo følt at noe er annerledes, men har tenkt at det kan henge sammen med en lengre lutealfase og progesteron kremen. I går lå jeg rett ut mesteparten av dagen, hadde skikkelige mensen-smerter (men ingen mens da...)

 

Nå får jeg gjøre meg klar for jobb! Får se om jeg legger inn ett innlegg på BG senere i dag!

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så spennende da... Man sier jo at en strek er en strek.. Og hvis en CB sier Kryss i morgen (ta i morgen tidlig du) så er du gravid ja..!!!

 

Så lenge du ser to streker, og tempen ikke har sunket ned til/under coverline.. Så tror jeg at du er GRAVID snuppa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jippi... Mensensmerter uten mensen kan være et godt tegn. Nå håper jeg inderlig for deg.. Jeg tror du er gravid.. Håper å se deg videre til 1 trimester i løpet av morgendagen ;0)

 

Masse klemmer fra 12+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var uten tvil to streker på testen!

 

I dag har jeg vært kvalm, særlig hver gang det har nærmet seg mattid og jeg har vært sulten. Kan jo være at jeg spiller meg selv et puss da men!

 

Har en teori om denne spottinga mi. Ettersom jeg har hatt så korte lutealfaser så tror jeg at kroppen også denne gangen var i ferd med å sette igang mensen (kjentes sånn ut når det var gått 4-5 dager). Men så har ei spire klart å klore seg fast i siste liten. Da har vel livmora mi litt blod som skal ut... Kan det være noe i dette???

 

Ganske ko-ko i hue nå! Tror egentlig ikke på det, for har jo holdt på ei god stund nå! Også er jeg litt småbekymra for denna spottinga. Men vet jo at det er ganske vanlig! Skal gruble videre til i morra :)

 

Klemmer fra 1+6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi ai,ai!

 

CB'en fikk fram et fint og blått kryss! Så da er det ingen tvil lenger! Tempen idag var på det høyeste denne pp, og har enda ikke spottet i dag. Hva tror du om spotteteorien min lenger opp her?

 

Nå kommer jeg til å melde min ankomst her inne på 1.tri. Vi får jo et par uker samtidig inne på 2.tri da :)

 

Klem fra 4+0

(Litt forvirra i går...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen, har du BIM-pause i dag, hihi!!!!

 

Dytter opp denne her jeg, så er du oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...