Gå til innhold

Kjempestort SF-mål!!

Anbefalte innlegg

Jeg var på kontroll idag, og legen målte SF-målet til 26 cm. Jeg er 21 uker idag....

Er det flere som har så store mål??

Jeg har vært på UL, og det er bare en baby der inne. Har heller ikke lagt på meg så mye tror jeg (3-4 kg.).

Legen var ikke bekymra, men jeg tenker selvfølgelig litt på hvorfor jeg er så stor....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5943113-kjempestort-sf-m%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også til jm og målte SF når jeg var akkurat 21 uker på vei (+ ca 6kg). Jeg lå vel på ca 23cm som også er over både gjennomsnitt og den grønne kurven... Jm var heller ikkje bekymra, men sa jo som sant var at jeg var mer enn stor nok (med et smil heldigvis;). Det kunne være at jeg egentlig var noen dager lengre på vei enn ul-terminen sier, eller det kunne være at ungen ligger så høyt oppe. Fortsette utviklingen slik, ville hun sende meg til ny ul sendere i svangerskapet. Hun sa at det ikke trengte å være en stor baby som var årsaken, det var noe de først tenkte på de to siste månedene før termin dersom man fortsatt var stor da.

Jeg skal på 3d ul i morgen (jippi!!) og lege på fredag. Da får vi se om SF målet fortsatt er like høyt. Litt spennende blir det ja...

Krissyl: SF målet blir kryssa av i skjemaet nede til høyre på helsekortet ditt.

Heisann, tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye ennå, har hatt ganske store SF- mål fra jeg var på UL-var da 20 uker. Jordmor mener det er fordi babyen ligger så høyt og ikke fordi den er stor, har gjort det hos meg lenge. Er nå i 39 uke, babyen ligger med hode ned, men fortsatt høyt....så jeg får vel vente å se om det kommer ut en storing....hihi.

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...