Gå til innhold

Fortsetter den litt jeg....hvor mye har du igjen å leve for??

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med min permisjon nå i slutten av august,og på dette året har vi flyttet-oxo vekk ifra min gamle jobb....så jeg er arbeidsledig!!

Jeg synes det er for tidlig å se min lille solstråle i barnehagen nå,så jeg vil gjerne være hjemme med henne iallefall til over nyttår!!

Er det helt feil av meg å søke arbeidsledighetstrygd da??

Selvfølgelig-dukker det opp en bra jobb tar jeg den,men da hva med lillegull??

Kan man takke nei til en jobb i aetat pga at man mangler barnehageplass??

Fortsetter under...

Det var vel jeg som startet hele diskusjonen om dagpenger - men ingen jobb. Jeg hadde det akkurat som deg. For å få økonomien opp søkte jeg dagpenger. Om Aetat, eller Consis som de nå heter, gir meg en jobb og jeg takker nei kan jeg miste dagpengene. Men jeg har nå vært arbeidsledig i 6mnd og aldri blitt tilbudt jobb. Jeg kunne derimot søkt jobb selv, noe jeg helt ærlig ikke har. Ikke lov, men hvem bryr seg.

Jeg anbefaler deg å prøve. Der værste som kan skje er at du mister dagpengene fordi du ikke kan ta jobben du blir tilbudt. De tar ikke hensyn ang. barnepass. Du må også møte opp på et møte hver 3mnd.

Du kan også miste dagpenger om du ikke møter opp.

Det er maaaaange i samme stuasjon som oss. Hvorfor ha barnepass når man ikke har jobb. Og hvordan finne barnepass når man får jobb.

Jeg er fullstendig klar over at jeg kan miste dagpengene mine, men foreløpig går det greit. Jeg har iallefall ingenting å miste.

Sikkert mange som vil komme med moralprekener. Ikke bry deg om dem. Gjør det som er best for deg og din økonomi. Man vil jo bare gjøre det som er for barnets beste uansett. Min gutt liker å ha meg hjemme, samtidig som jeg har råd å betale for bleiene hans.

Du er jo faktisk reelt arbeidsledig.... Dessuten, som regel får du ikke akkurat noe tilbud om jobber fra aetat. Jeg ville ha søkt, også heller tatt den moralske debatten med meg selv dersom du blir tilbudt noe.

Men mangel på barnepass er ikke gyldig grunn til å si nei, fordi at for å få dagpenger må man være reell arbeidssøker, dvs i prinsippet være klar til å begynne å jobbe når som helst. HVis du får en jobb, vil du jo sikkert kunne klare å skaffe en løsning i løpet av rimelig tid om du vil, ellers får du si fra deg dagpengene da.

Synes ikke ditt tilfelle er å snike på noe, hadde du ikke flyttet ville du sikkert ha gått tilbake til jobben, eller tatt permisjon uten lønn.

Det er derimot mulig at du får ventetid på åtte uker fra permisjonene går ut, siden du har sagt opp jobben selv. Men ring aetat og spør, det er som oftest greiest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...