Nina71 Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Hei! Jeg skal føde på Ullevål, og om alt går greit, vil jeg bli overført til pasienthotellet. Har en datter på 3 1/2, men går ut fra at det ikke er lagt opp til at også søsken kan overnatte (fødte henne der, og kjenner til pasienthotellet og rommene, men har glemt om det var noen ekstraseng etc.). Uansett er det vel viktig å få tid og ro til det nye barnet alene sånn i starten. Farmor og farfar stiller opp, selvsagt, men hun har ikke overnattet alene hos de før - uten oss - så det ligger vel an til at pappan sover hjemme om natta, og ikke på hotellet. Hvordan har andre gjort dette?
Gjest Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Hva om dere har en "prøve"-overnatting på forhånd. Og går det bra så er det jo greit
Karoline's*mamma Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Vi har tenkt at snuppa på snart 2 år skal vere hos besteofreldre. Slik får vi ro i begynnelsen, og snuppa får kosa seg med besteforeldre. Hos oss blir det iallefall uaktuelt å ta ho med på pasienthotellet. Ka med å la ho vere hos farmor og farfar litt på forhånd?
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Som de sier under her, la henne prøvesove hos besteforeldre en gang. Min lille snuppe klarte seg over all forventning første gangen, sov selvsagt som en stein hele natten, holdt momo i hånden hele tiden og koste seg som bare det:) Heldiggrisen som har foreldre i nærheten, skal også på Ullevål men må være alene, da vi ikke har barnepass til eldstemann. Så pappan må nok hjem hver kveld, selv om det hadde vært kjempekos å ha ham der over natten... Eneste håp er at jeg føder tidlig fredagsmorgen så mamma kan hive seg på et fly fra Bergen.... Snufs, nå synes jeg litt synd på meg selv plutselig....
Rut Bram Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 her skal snuppa på 3 sove hos mormor og bestefar. jeg vil gjerne ha mannen min hos meg og babyen, synes det er tryggere - og jenta har det kjempefint hos besteforeldrene sine. tror ikke det er lagt opp til at søsken kan overnatte på pasienthotellet. kanskje det er på tide å la din overnatte hos besteforeldrene? det går helt sikkert kjempefint, hun er jo stor jente!
Tipp topp Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Da niesen min ble født bodde broren hennes (5 år) på pasienthotellet med de så jeg trodde det var slik at søsken også kunne bo der. Men det er jo små rom og jeg tror uansett det vil være bedre for søsken å være hos besteforeldre. Tror det vil gå helt fint for hun på 3 1/2 år og overnatte hos besteforeldrene. Evt kan kanskje besteforeldrene overnatte hos dere så er hun i kjente omgivelser og sin egen seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå