Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Del Skrevet 15. august 2006 Hei. Jeg startet i ny jobb mandagen i forrige uke i fast stilling.Jobba der tidligere i vikariat da.Jeg er ikke i form til å dra på jobb og har vært hjemme idag.Får jeg lønn om legen sykmelder meg/skriver en legeerklæring på at jeg er sjuk??For jeg kan vel ikke bruke egenmedling så tidlig...? Håper på svar fra noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 15. august 2006 #2 Del Skrevet 15. august 2006 jeg tror du må ha vært ansatt min 2 uker for å kunne bruke egenmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #3 Del Skrevet 15. august 2006 Ja å det har jeg ikke så lurer på om legen kan hjelpe meg der da eller får jeg ikk elønn for de dagene jeg ikke møter på jobb+ Noen som kan hjelpe som vet....?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 15. august 2006 #4 Del Skrevet 15. august 2006 det står sikkert noe om dette på trygdeetaten.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #5 Del Skrevet 16. august 2006 Du kan bruke egenmelding etter 2 måneder og sykemelding etter 1 måned. Dvs at du ikke har krav på penger nei, men kan jo hende at du har en snill arbeidsgiver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til M&E Skrevet 16. august 2006 #6 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg ble sykemeldt første dagen jeg startet i ny jobb, det var aldri spørsmål om at jeg ikke kunne få sykemelding. Kjenner ikke igjen det med at du må ha vært i jobb en måned før du kan bruke sykemelding men kanskje jeg bare hadde en grei arbeidsgiver. Ingen stilte spørsmål vedr det. Synes du skal gå til legen og få en sykemelding og levere den så snart du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffeplante Skrevet 16. august 2006 #7 Del Skrevet 16. august 2006 Har vært og fått det idag og skal levere den og håper det går bra da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffeplante Skrevet 16. august 2006 #8 Del Skrevet 16. august 2006 så det ordner seg nok skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyne&Pute Skrevet 16. august 2006 #9 Del Skrevet 16. august 2006 Med egenmelding menes at du som arbeidstaker melder fra til arbeidsgiveren om arbeidsuførhet på grunn av sykdom eller skade uten å legge frem legeerklæring. For å få rett til å bruke egenmelding må du ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Retten til egenmelding kan brukes opptil tre kalenderdager fire ganger i løpet av en 12 måneders periode. Fant dette på trygdeetaten.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå