Gå til innhold

Nødproviant i sykehusbagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hva jeg skal pakke av nødproviant i sykehusbagen? Jeg har foreløpig anskaffet rosiner og Mariekjeks. Tenkte også på litt epler, drops,hjemmelagde boller, vannflaske og sjokolade. Også må jeg ikke glemme noe laget av lakris (det eneste som hjelper meg mot kvalme). Er jo litt vanskelig å planlegge mat til pappaen. Har forstått det slik at han ikke kan forsyne seg av sykehusbuffeten på føde/barsel avd. Noen andre med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det der har jeg å lurt litt på. greit å ha noe å snaske på. men gubben ja...hmm han må vel få noe han og der om det tar mange timer eller? eller må han ned i narvesen kiosken tro?

Skrevet

Det spørs litt hvor du skal føde. På sentralsykehuset i Vestfold er det døgnåpen kantine til mor med alt fra brød til yoghurt, drikke, osv. Far derimot er det lurt å tenke på i Tønsberg. Under fødselen sist fikk både han og jeg litt smått å spise og drikke (for far holdt på å svime av for han hadde glemt å spise).

Skrevet

Husk nistepakke til pappaen ja! Vertfall hvis dere er førstegangsfødende og har tenkt å føde i helga!.. Med min første holdt jeg på nesten et døgn og pappaen holdt på å stryke med av sult! Kiosken på sykehuset var stengt og en streng jordmor bar ut igjen alle brettene med mat som jeg ikke orka å røre engang!

Neste gang var han veldig påpasselig å pakke en solid matpakke, men da var det hele betydelig raskere overstått, så jeg tror ikke han rakk å ta den fram.. Men sånn for sikkerhets skyld altså, ta med noen brødskiver!

For min egen del har jeg absolutt ikke hatt matlyst i det hele tatt under fødselen, det har bare vært godt med vann.

Skrevet

Jeg har aldri hatt med noe nødproviant, og det siste jeg har tenkt på under fødslene er mat... Men vi er alle forskjellige, så det kan nok være lurt å ta med noen energibarer eller liknende dersom man tror man vil føle behov for det. Det er tross alt sikkert ikke kult å være sulten i en slik situasjon...

Skrevet

Har pakka ned ett par proteinbarer jeg :-)

Skrevet

Har hørt man blir så sulten etter fødsel, og jeg er litt sær i matveien, så sånn for sikkerhets skyld tar jeg med heller litt ekstra enn ingenting. Tar ikke sjansen at pappaen må rote rundt etter Narvesen, bensinstasjon eller liknende, så vi smører en niste eller liknende tror jeg. Ellers så har vil en veldig hjelpsom familie rett i nærheten som kan hjelpe til hvis det blir krise. Er førstegangs, og ingenting er overlatt til tilfeldighetene..:-)

Skrevet

He he, jeg har alt sjekka sykehus-kafeteriaen og hva de har å tilby samt åpningstider:) De serverer skikkelig middager og smørbrød for pårørende og dem som vil ellers der, å så har de en grei kiosk med det mest nødvendige så pappa'n skal slippe å sulte. Men det er jo ikke nattåpent da, så sikkert lurt med litt nødproviant fordi. Jeg har ei pakke kjeks å litt sjokolade i tilfelle jeg må ha noe å snaske på, så får pappa smør noen brødskiver før vi setter ivei. Tar jo bare 5 minutter å lage ei nistepakke, så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...