Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Burde vel ha satt meg sterkere inn i dette på dette tidspunktet, men, men... Har alltid jobbet 100%, men måtte gå med i 80 i fjor pga videreutdanning. Skal ut i permisjon 30. sept. Hadde ønsket meg 100% jobb fra 1. aug, men får det fra 17.aug. Vil dette holde til at permisjonspengene beregnes fra 100% lønn? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Skulle egentlig tro det. Er det ikke de siste 4 ukene de ser på? Men sjekk det ut. Jeg er ikke sikker..
*lilletrille* Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Jeg snakket med trygdekontoret ang. lignende tilfelle. De sa at det er stillingsprosenten du har når du går ut i permisjon som er avgjørende for beregningsgunnlaget deres. Det var ok at jeg jobbet 80%, så lenge jeg gikk over til 100% før jeg gikk ut i permisjon. Personlig ville jeg sørge for å jobbe 100% et par måneder før, slik at du kan sende med en 100% lønnsslipp med søknaden om svangerskapspenger.
Winterlady Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Det er jo også slik at f.penger skal erstatte reellt inntektstap i perioden, og du hadde jo da jobbet 100% dersom du ikke skulle ut i fødselsperm- så jeg antar at de legger 100% satsen til grunn..
tira fødte 24/08 Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 vet ikke om dette blir det samme, men dem går utifra det du har tjent 6 av de 10 siste månedene. så regnes det ut derifra hvor mye du skal ha i fødselspenger. da tar dem de 6 beste månedene på de 10.
*lilletrille* Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Tror ikke det stemmer helt....Du må ha vært i inntektsgivende arbeid 6 av de siste 10 måneder for å ha opparbeidet rettigheter til fødselspenger, men det finnes unntak her også...sykepenger og fødselspenger feks. gir i seg selv også de samme rettighetene. Men hvis du har vært i 80% fødselspermisjon feksde siste 5-6-7 måneder betyr ikke det at du bare får 80% som grunnlag, eller at det regnes med som gjennomsnitt. Det er hva du har når du går ut i permisjonen som gjelder fikk jeg beskjed om. Men det står også på trydeetatens hjemmeside at det skal vurderes i hvert enkelt tilfelle. Gå inn det og les om fødseslpenger der.
Winterlady Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Ja, 6 beste av siste 10 mnd gjelder KUN ved arbeidsledighet. Alle vi andre får beregnet etter siste fire uker, evt et snitt av siste 3-6 mnd ved variabel inntekt.
tira fødte 24/08 Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 jøss det var snålt. jeg har jobbet helt frem til jeg gikk ut i permisjon. og da regnet dem ut 6 av de ti siste mnd.tok de 6 mnd der hvor jeg hadde tjent mest.. og jeg er ikke arbeidsledig... men jeg har ikke fastlønn da, min varierer fra mnd til mnd. mulig det er forskjellig fra sted til sted??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå