Gå til innhold

I dag fosset tårene

Anbefalte innlegg

Og for abslolutt ingenting. Jeg er har aldri hormoner og er alltid i godt humør. Men jeg hadde vondt i hodet og junior skallet meg to ganger ved uhell.

Er det flere som har barn fra før som sliter? dagene mine går fra 7 om morgenen til 8 om kvelden og selv med mye hjelp fra mannen min er det mer enn jeg orker. Kan jo ikke be om sykmelding jeg er jo bare halvveis i svangerskapet. Hvordan får dere andre det til å gå rundt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5941280-i-dag-fosset-t%C3%A5rene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når sant skal sies er ikke alle dager like lett å komme gjennom. Har en datter på 4 som ikke er så flink til å høre etter bestandig, og det hjelper ikke på humøret og hormonene mine for tiden =P Hun legger seg i halv 8 tiden, men tar 1 times tid før det er stilt. Mange dager føles det som om det er bare mas fra hun står opp til hun legger seg. Nå er hun jo i barnehage om dagene, men allikevel... Det sliter på kroppen.

Sambo er mye ute og styrer med både hus og traktor, så jeg er stort sett alene med henne også. Av og til strømmer tårene etter ungen er sovnet, bare fordi jeg føler meg ensom =P Ganske teit, men slik er det nå en gang. Til å le av men... hehe...

Føler med deg. Høres tøft ut når mye av ansvaret faller på deg.

Synes liksom jeg ikke har noe grunn til å være så sliten og trøtt som jeg er, junior må være verdens snilleste lille gutt, mannen min hjelper masse, også har jeg en fleksibel jobb. Hva er det som feiler meg som ikke orker dette?

Kjenner meg igjen, det går tregt her også. Du spør om hvordan det går rundt, men jeg er ikke så sikker på at det virkelig går rundt. Er konstant trøtt og sliten og bare i uke 16. Jeg har også en mann som trør til en masse, men jeg er trøtt likevel. Tar ikke til tårene, men merker det på at jeg lett synker ned i deprimerende tanker eller reagerer på en hissig måte uten grunn. Så hva er det å gjøre? Hvile mens en kan først og fremst, tror jeg. Bryte opp dagen litt. Jeg hviler endel på jobb med sjefens samtykke, 2 avbrekk per dag (han er bare sjeleglad jeg ikke heller vil ha sykemelding). Så legger jeg meg på soverommet en halvtime når mannen min tar seg av ungene. Det hjelper veldig å slappe ordentlig av og ikke kjøre på full guffe hele dagen. Merker jeg meg selv hensunken i triste tanker, så er det bare en ting å gjøre: noe annet, noe aktivt. Temperamentet styres ved å kjøre alt i roligere tempo ovenfor barna. Så mere søvn hjelper, mere hvile hjelper og ikke minst, husk å spise nok. Ta tran eller spis fet fisk fire ganger i uka, så får du i deg fettsyrene som hjelper mot humørsyke også. Håper dette var til hjelp for deg!

Annonse

Hei!

Jeg kjenner meg så igjen!! Jeg hadde en knekk for ca 14 dager siden. Skrev på DIB ang det. Jeg var så nedfor og så lei og sliten at jeg viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.

Men nå så går alt greit i grunn... Om jeg blir helt uttafor så lar jeg ungene se på en film mens jeg slapper litt av. Og om ingenting funker for dem så må jeg bare komme meg ut med de. Nå er det eldste i bhg mandag, tirsdag og onsdag, men det har ikke vært så vel hele tiden. Jeg sa til mannen min i går at jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte å komme gjennom ukene fra uke 6 til uke 15, når jeg var så dårlig som jeg var. Da var jeg alene med 2 unger under 3 år. For mannen min jobbet fra 8 til 20-22 hver dag. Men overraskende nok så gikk det...

En klarer om en er oppi det og må klare det. Nå er jeg sjele glad jeg får ha de 3 dagene alene jeg. Han på 1 år krabber jo bare rundt her, så jeg har det så deilig nå.

Men jeg ønsker deg lykke til hvertfall, det trenger vi alle! For det er ikke lett og ta seg av de andre barna når en selv er dårlig...

Kjenner meg veldig igjen. Dagen flyr avgårde fra 7 om morgenen (og av og til før) til 8-9 om kvelden. Selv om vi er 2 så er det slitsomt. er nå 30% sykemeldt (p.g.a. komplikasjoner) og det hjelper litt...blir fortsatt lange dager, men har muligheten til å ta fri en dag i uken (og tror jeg vil gjøre det fremover)...den dagen skal brukes til å slappe av og til å få gjort litt av det jeg aldri får gjort unna og som plager meg at vi ikke får gjort....

Det er lov å være sykemeldt...tro meg... det hjelper en hel del.

Er fortsatt sliten, og jeg er nok på jobb mer en de 70% jeg må være her, men bare det at en har mulighet til å ta seg litt tidligere fri og komme litt senere hjelper voldstomt.

Det har vært nok av kvelder der jeg bare sitter å hyler på kvelden fordi jeg er så sliten...kan jo ikke legge meg kl 8 om kvelden alle dager i uken heller...selv om det hjelper veldig en gang i blandt.

Har det også sånn :(

Har barn på 3 år og 1 år, nestemann kommer i november. Ingen av barna er i barnehage, men eldstemann skal begynne snart. Nå er det besteforeldre som stiller opp når det blir kræsj med meg og samboers turnus, så da blir det ikke til at vi ber om avlastning ellers. Jobber 100% og har ikke hatt ferie. Sambo er mye på jobb og det meste av husarbeid og oppfølging av unger faller på meg (Det skal sies at han er veldig flink med barna når han er hjemme). Jeg er utrolig sliten og det skal absolutt ingenting til før tårene kommer. Føler heller ikke at jeg får noen forståelse for at jeg er sliten.. sambo sier jeg ikke kan gå å be om sykemelding BARE fordi jeg er sliten...så da har jeg heller ikke gjordt det. Har dårlig samvittighet fordi jeg har lite overskudd til å være aktivt med hos barna og fordi jeg har noe mindre toldmodighet, noe som spesielt går utover sambo.

Etter å ha lest dere andres innlegg, tror jeg jammen jeg skal be om sykemelding, i alle fall litt... tror det hadde gjort susen :) Kanskje greier jeg å hente meg litt inn før nestemann kommer. Er jo viktig det å.

Har hatt en dritt dag selv, er alene da gubben er på fiske tur vært borte sanrt en uke. Jeg og datteren min har vært slitne og trøtte og grinete i dag. Da har jeg kort lunte og hun er helt turbo. Hun er bestemt men hvilke barn er ikke det! Tatt en kamp med det meste i dag, godt hun sover nå. Det skal jeg snart også.

Jeg er hovedinnlegger.

I dag var jeg hos legen og fikk 20% sykemelding. Satt hos legen å prøvde å forklare og plutselig kom tårene igjen. Følte det litt ille for jeg har det jo psykisk veldig bra og det var jo ikke meningen å gråte seg til noe, men men.

Etterpå var det en stor bør som ble løftet av mine skuldre. Jeg skal ta fri hver onsdag. 2 dager sammenhengende jobb skal jeg klare når jeg vet jeg får hvile etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...