Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag tidlig rullet jr over fra mage til rygg mens han låg i senga vår. Han er bare tre mnd, så jeg ble litt overrasket, men det er kanskje vanlig å rulle så tidlig?

Han har ikke rullet på gulvet enda, det er sikkert lettere i sengen, han får bedre tak der.

Jeg ble iallefall kjempe stolt! Etter at han ble tre mnd har så mye forandret seg hos han, han er iallefall ikke nyfødt lenger!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5941204-n%C3%A5r-rullet-babyn-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er lettere å rulle i senga (myk, gir etter), ganske vanlig at man ruller rundt for første gang der.

Men gøy når de får det til!

Det vanligste er å rulle rundt (drøyt) 5 måneder (store variasjoner, noen ruller 3-4 måneder gamle, andre venter til 6-7 måneder). Kommer selvfølgelig an på hva vi mødre mener med at de ruller også.

Jeg sier at tulla mi rullet ca 6,5 måned gammel, da var hun kommet dit at hun rullet hele tiden (og ikke bare tilfeldig, etter litt bikking, slik det gjerne er de første gangene). Men første gang hun rullet i det hele tatt? i underkant av 3 måneder fra rygg til mage, 3,5 måned mage rygg... Men så gikk det jo 1-2 måned før det skjedde igjen!

De fleste ruller fra rygg til mage først, det er det vanligste, det skjer gjerne noen uker før mage-rygg..!

Men - ingen regel uten unntak - det er en god del babyer som også gjør omvendt, dvs ruller fra mage til rygg først!

Det sies altså at rygg-mage er lettest, Valdres!

Annonse

Nei, vi trener heller ikke. Men hs viste meg hvordan jeg kan "hjelpe" b rundt når han ikke vil ligge på rygg (evt mage) lenger. I stedet for å løfte opp babyen og snu; bare hjelp baby med å "rulle" rundt (ta tak i hofta når han skal fra rygg til mage etc)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...