Gå til innhold

Jeg sliter litt nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er på do sikkert 3 ganger hver dag fordi jeg føler jeg må "bommelom", så kommer det bare litt luft og smått med litt tynne greier (sorry detaljer!!!). Jeg føler virkelig for å trykke, men det kommer ikke mer...også er det ganske ubehagelig å trykke - det presser jo veldig der nede for tida (er i uke 39).

Ååå...har aldri hatt problemer med magen sånn, jeg - hverken før svangerskapet eller i svangerskapet. Er litt frustrerende...kan det være frøkna som sitter på tarmen min eller og stenger av???

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som er grunnen, men anbefaler vertfall å gnafse på rosiner og tørkede aprikoser (liker ikke svisker). Pleier å "myke opp" litt og gjøre susen for meg! Lykke til :)

Skrevet

Kanskje du har fått en hemoroide? Jeg oppdaget i går at jeg har fått det, og har det på samme vis, flyr på do hele tiden! Min vises ikke lenger, men jeg vet jo den er der... syns det er skikkelig kjipt og håper virkelig den forsvinner etter fødsel...

Skrevet

Ånei...kan det være det??? Åssen oppdager du at du har fått det hvis ikke den vises?

Skrevet

Hei! Vi er kommet like langt :-) Obstipasjon er vanlig også nå, så jeg tipper ut fra det du skriver at du er forstoppet! Drikk rikelig med vann og spis fiberrik mat, svisker, plommer., rosiner så løsner det nok.

Skrevet

Smiler godt av beskrivelsen din:)

Jeg har termin om en uke og har kjent siste dager at jeg må mye oftere på toalettet for både "bommelomm" og urin. Slik var det i mitt forrige svangerskap også. For meg virket det som om det var kroppen min som gjorde seg klar til å føde, minst mulig i tarmen liksom. samtidig som sikkert baby presser på mot underlivet. På tur ut liksom.

Er det en utvendig hemmoroide du har fått så kan du både se og kjenne den. Drikk rikelig, fiberrik mat og bevegelse er iallefall ikke å forakte....

Skrevet

Dårlig gjort å ha stratos som nick, fikk foreferdelig lyst på en stratos nå:)

Skrevet

Jeg er 36+5 idag og har det helt likt som deg. Kjenner at nå må jeg "akutt" på do. Og føler på meg at jeg kommer virkelig til å "tømme" meg. I stedet kommer luft og litt smått med sånn tynne greier - akkurat som du beskriver.

Tror rett og slett at det er litt trangt der nede, og at det er derfor vi har det sånn. Du får være flink å springe på do når du må, slik at du ikke får ordentlig forstoppelse.

Skrevet

Siden vi går i detaljer, så er det noe som heter Laktulose. Det er ikke et avføringsmiddel i så forstand, men går ned i tarmen uten å fordøyes og lager litt "volum" på det som kommer ut.

Skrevet

Det var med slike plager ar fødselen til en venninne av meg startet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...