Gå til innhold

flere som jobber nattskift??

Anbefalte innlegg

Skrevet

går i min 17 uke nå og jobber bare nattskift (sykehjem) og trives godt med det, var veldig slitsomt de 3 første mnd, men nå går det bedre. har ei 60 % stilling og legen mente jeg burde gå dagtid fra 20 uke... Dette taper jeg en del penger på og vil gjerne gå natt så lenge som jeg klarer det. er jo mer slitsomt på dagtid der jeg jobber da!! Noen andre i samme situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Går ikke bare netter, men har en turnus med både dag, kveld + mange netter. Syns også de 3 første mnd var veldig slitsomt, men at det er lettere å gå netter nå. Dagtid er jo mye mer slitsomt, merker det når jeg er på jobb, på nettene kan en roe det litt ned. Trodde det var greit å gå netter så lenge det føles greit, men mange på min jobb er litt "sjokkert" over at jeg jobber netter fremdeles. Uansett så blir jeg å gå netter så lenge det føles ok og jeg får sove på dagtid, så skal jeg heller spørre jordmor når jeg skal dit i september. Hvorfor mente legen din at du måtte gå dagtid fra uke 20? (Jeg er 19+4 nå)

Skrevet

Tror i utgangspunktet ikkje du skal miste tillegg når du går over fra natt til dag, så lenge dette skyldes svangerskap. Jeg jobber selv på sykehus og der får vi tilrettelagt turnus når vi er gravide, dette gjelder spesielt å slippe nattevakter. Går da dag eller kveld istedenfor og får samme lønn. Du bør ta dette opp med tillitsvalgt eller avdelingssykepleier.

Skrevet

Heisann! Jeg er spl som egentlig jobber i natt stilling. men pga graviditet jobber jeg ikke netter pga økt fare for abort i flg jordmor. Blir da tilrettelagt på dag og kveld. Men jeg får samme lønn som natt!

Skrevet

Jeg jobber turnus, både dag-, ettermiddag- og natt- skift. Jeg er 27+3 og jobber fortsatt natt-skiftene mine. Jeg spurte legen om det gikk greit å jobbe natt, og han sa at det gikk greit. Så lenge jeg får sove etter nattskiftene, ser jeg ingen problemer med å jobbbe natt. Men det kan være det blir tyngre mot slutten av svangerskapet, og da vil jeg isåfall snakke med bedriften jeg jobber i, om å slippe å jobbe natt.

Skrevet

Jeg jobbet natt (snitt 2 i uka) frem til ca uke 23-24. Fikk byttet nattevaktene til dagvakter pga bekkenproblemer. Ikke at det er lettere å jobbe dag/kveld, men da har man flere å spille på, og det er lettere å tilrettelegge. På natt var vi bare to, og man må gjøre det som gjøres skal. Jeg syntes det var helt greit å jobbe natt siden jeg fikk sove etterpå. De to siste vaktene hadde jeg sykt halsbrann, så da tror jeg på tide å slutte. Jeg fikk samme lønn etter turnus ble omgjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...