Gå til innhold

Trenger jeg å si i fra t sjefen...?

Pilje

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et vikariat i et t år,å tror jeg får fast jobb strax.Mye som må ordnes å sjekkes i forhold t dette.

Trenger jeg å gi beskje t sjefen at jeg er gravid før jeg evt får fast jobb,-eller kan jeg si det etter at jeg har fått stillinga?

Er jo litt bekymra for at det kan være en grunn f plutselig å ikke få jobben!!

Jeg har vell ik meldeplikt....d blir jo litt privat de første tre mnd i forhold t jobb syns jeg....

Er 5+4 uker på vei,å enda noen uker igjenn.....

Noen som har peiling??

Fortsetter under...

Hei

Du har ABSOLUTT INGEN PLIKT til å si i fra til sjefen din om graviditeten. Du må selvfølgelig si i fra før du skal ut i permisjon eller hvis du blir sykemeldt, men du trenger ikke si i fra før det.

Hvis han/hun blir sur på deg fordi du ikke sa i fra før du ble fast ansatt kan du trøste deg med at han/hun sannsynligvis dermed ville ha brukt opplysningen i mot deg. En god sjef skjønner hvorfor du takker ja til en fast stilling til tross for svangerskapet og respekterer deg for valget ditt.

Og en ting til: du trenger ikke unnskylde deg ovenfor sjefen med at du er så tidlig i svangerskapet at alt er usikkert e.l. Du har retten på din side!

Gratulerer med magen forresten!

Hilsen juristspiren

Hei!!

Takk f alle svar!!!

-Å d va godt å hør at d ik bare va æ som tænkte sånn....

E jo litt redd f at æ blir "straffa" f d hær seinar(ænkelte sjæfa kan jo faktisk vær ganske skræmmanes!!)-men vet dokker...-akkorat nu nyyyyt æ å vær gravid,å syns d e en hærli følelse!!!Så tar æ heller evt bekymringa ætter hvert:)

Kos dokker jenter med d magen dokker har:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...