Gå til innhold

Hvordan er kontrollopplegget for flergangsfødende?

fjummsi *med nr. tre i magen*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen hast ennå nei. 1.kontroll er mellom 8.og12. uke.

Tror antall kontroller er likt uansett om du er 1.gangs eller har barn fra før. De har kortet ned på antall kontroller for alle siden sist jeg var gravid, og det er jo grenser for hvor få kontroller de kan gi oss. Skal jo være forsvarlig.

Ellers er kontrollene:

nr.2 uke 24

nr.3 uke 28

nr.4 uke 32

nr.5 uke 36

nr.6 uke 38

nr.7 uke 40

nr.8 uke 41

Ellers så kommer selvfølgelig UL mellom uke 17-19

Dette er standardkontr. Trenger en flere hvis det er noe spesielt i sv.sk. så får en det.

Annonse

Jeg er 3.gangs. 14 uker, ennå ingen kontroll. var uheldig og ble gravid på vårparten, og da jeg begynte å ringe etter legen, var det ferieavvikling og mange dager var det bare en svarer som sa "fortiden stor trafikk" - hele telefontiden. Og det er klart det er begrenset hvor mye og lenge man kan henge på telefonen, og faktisk fikk jeg ikke skikkelig kontakt før i begynnelsen av august og da var faktisk legen på ferie...så jeg ble jo litt overrasket over at jeg hadde ringt bom så mange ganger... så jeg ringte og bestilte en UL på volvat også... og håper å få sleivet meg igjennom alt av prøver og greier innen uke 20!!!

• 2 uker senere...

Jeg går til kontroll ved fødepoliklinikken på sykehuset fordi jeg er ansatt. Der er det kontroll hver 4.uke frem til uke 32, tror jeg, deretter hver annen uke, og så hver uke de siste 2 eller 4 ukene (husker ikke helt). De fleste kontroller er hos jordmor. Trodde dette var ganske vanlig, men mulig det varierer noe etter hvor man går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...