Gå til innhold

Jeg er utrolig misfornøyd med barnehagen datteren min går i...

Anbefalte innlegg

Men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Vi har jo ikke andre alternativer.

Jeg opplever at personalet kun fokuserer på det hun ikke kan( hun er 2 år, og har aldri gått i barnehage før). De sier hun er urolig under samling, at hun er sta, at hun ikke er like aktivt med i leken som ønskelig. Jeg synes det er merkelig at de ikke klarer å si noe positivt - for det er unektelig noe positivt ved henne. Alle barn har noe positivt ved seg. Jeg har ingen problemer med å høre om det de er misfornøyde med, men jeg mener at man også skal si noe positivt om barnet. Ikke kun fokusere på problemene.

Jeg er redd for at de skal komme til å mislike oss dersom vi sier rett ut hva vi mener - og at dette igjen skal gå ut over min datter.

Hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Ta dette opp med styrer, evt send et brev og be om at de på neste personalmøter tar opp hvordan de ser på barna og hvordan dette formidles til foreldrene. Jobber selv i barnehage og vi får ikke lov å fokusere på det barna ikke kan og "mase" om dette til foreldrene, det er noe vi jobber med innad på avdelingene. Hvis foreldrene derimot konkret spør om barnet mestrer ulike situasjoner, må vi svare ærlig, men da pleier vi jo å si: "men hun har blitt mye flinkere å sitte i ro under måltidene" eller noe annet som viser at det er framgang andre steder. Og vi forsikrer om at det er vanlig å ikke ville sitte i ro i samlingene når alt er nytt.

Kanskje trenger hun litt lengre tid enn normalt til å venne seg til omgivelsene og bli kjent med de andre og så blir hun kanskje mer sosial etterhvert. 2-åringer er akkurat i det stadiet der noen finner venner og andre leker fremdeles best "ved siden" av i stedet for "sammen med" andre barn.

Lykke til og håper det blir bedre etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...