Sarah_Evelyn *Fødeklar* Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Fikk brev fra legen min i dag at det viste på blodprøvene jeg tok,så mangler det diverse: folinsyre,jern.lav blodprosent.. Er dette farlig?
tira fødte 24/08 Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 nei det er ikke farlig, men du må jo begynne å ta tabletter som får opp jerntilskuddet og sånt. folsyre skal du jo ta de 3 første mnd i graviditet for å ikke risikere at bebien skal få ryggmarksbrokk. er det planlagt graviditet, bør du begynne på det før.. men ser jo ut til at det ikke er såpåå lenge til du har termin. bare gå på apotek og få tilskudd du
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 er faktisk kommet frem nå at folsyre ikke har bevist effekt,men at MAN tror det kan hindre ryggmargsbrokk... jern må du bare ta dersom lege/jm sier at du skal det...
tira fødte 24/08 Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 jeg kunne bare ta jerntilskudd uten at det gjorde noe. var den beskjeden jeg fikk. jeg sa ikke at folsyre 100 % forhindrer ryggmarksbrokk, men den kan forhindre det. jeg har en venninne som gikk på folsyre, men hun fikk likevel et barn med ryggmarksbrokk.. ta og ring legen din du er du bekymret
*Udon'tKnowMe* Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Har også hørt at man ikke skal ta jern uten beskjed.. anbefaler også at du ringer og spør jeg..=) Better safe than sorry=)
gerd Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Folsyre og vit. B12 er på lik linje med jern nødvendig for å lage røde blodceller. I tillegg kan mangel på folsyre etterhvert bl.a. gi symptomer fra nervesystemet. Jeg vil derfor si det faktisk kan være litt farlig - men først når man kommer ned på et visst nivå. Spis folsyre! Det forhindrer demens også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå