Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Lenn, ser du sliter om dagen. Føler med deg, er ikke i toppform selv heller. Sikkert lurt å fortelle om forsøket på den nye jobben din, håper de har full forståelse for det.

Selv har jeg vært på UL i dag og slimhinna var ikke på mer enn 7,5mm.

De sier det er helt fint da både på Volvat og i Finland men jeg skulle så gjerne ønske at den kunne blitt litt tykker for en gang skyld.

Ser ikke ut til at den blir tykkere uansett hvor mye østrogen jeg propper i meg. Nå tar meg 12 mg Progynova pr dag og Estradot plaster på magen som jeg skifter annenhver dag. Føler meg som en tikkende østrogenbombe. Jeg er også helt gåen om dagen, har null krefter og går rundt med en dundrende hodepine. Holder på å sovne på jobben og sliter også med nattesøvnen. Var hos akupunktøren min igjen idag og hun mener det er bivirkninger av den kraftige østrogendosen jeg tar.

Ringte inn resultatet etter UL i dag og fikk innsetting torsdag neste uke, de hadde ikke kapasitet tidligere i uken. Ble nesten nedtur det også, for jeg hadde regnet med å reiser like over helgen. Orker snart ikke en dag til på jobben med den formen jeg er i nå.

Jeg har også vært åpen med sjefen min, men det utfallet har ikke vært fullt så heldig. Da jeg innformerte han før ferien om at jeg skulle ha nok et forsøk i august, fikk jeg følgende spørsmål: "Hvor mange forsøk skal dere egentlig ha da? Dere må jo sette strek et sted!" Er det mulig,- jeg kjente bare at jeg hadde lyst til å sette meg ned å tute. I dag sa jeg ifra at jeg regnet med å bli bore fra neste torsdag og et par uker fremover hvis jeg ble sykemeldt, og han virket bare sur......ønsket meg ikke lykke til en gang.

Lykkes jeg ikke denne gangen, vet jeg virkelig ikke om jeg orker flere runder med det første. Samtidig tikker klokken, er 39 år så jeg har jo ikke akkurat et hav av tid. Det er pokker ikke lett det her.

Det blir spennende å høre hvordan du synes det er med akupunktur, håper det kan gi deg litt energi tilbake! Vi snakkes vennen, - ta godt vare på deg selv!

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5938343-lenn-0/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Spira :o)

For en elendig sjef!!!!! Kjenner jeg blir utrolig provosert......åååå :o( skulle gitt han et spark bak!! Tydelig at han overhodet ikke har peiling på hva han snakker om.

"Hvor mange forsøk skal dere ha??"liksom??? DERE MÅ SETTE EN STREK ET STED?? Herregud. Prøv å tenk at han bare er uvitende og ynkelig....... Hva med sykemelding fra i morgen? Ser ut til at det er flere enn meg som er "på felgen".......

Jeg sitter og veier for og imot om jeg skal ringe sjefen og si jeg er syk i morgen (det er forsåvidt sant). Er nedsyltet av forkjølelse og fryser og svetter om hverandre. men så er det det at jeg er ny i jobben og den dårlige samvittigheten som vi damer dessverre innehar i tide og utide.

Blir spennende neste torsdag....dumt med den slimhinna som er 7,5, men om de er fornøyd, så har de vel mange eksempler på at slimhinna ikke har så kjempemye å si for å lykkes kanskje...?

Skjønner at du har bivirkninger....for en dose!!! Ikke greit å være hverken deg eller mannen midt oppi dette her... :o)

Krysser iallefall alt jeg har for at det denne gangen skal gå bra!! Det har du virkelig fortjent nå! *krysse krysse krysse*

Skal oppdatere etter akupunkturen. Spent på hva jeg får ut av det.....

Ha en fortsatt fin kveld (om du er innom igjen:o))

Stooor klem fra meg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5938343-lenn-0/#findComment-5940173
Del på andre sider

Hei Lenn,

her går det litt bedre i dag. Har vært helt pumpa i flere dager, men har bittelitt mer energi i dag. Har vært hos fastlegen å tatt masse blodprøver i dag, for å sjekke at alt er i orden og at det bare er medesineringen jeg reagerer på.Legen i Finnland ønsket at jeg skulle sjekke diverse siden jeg var så slapp, men de trodde det var pga. av den høye dosen østrogen. Har ikke sykmeldt meg, men fikk med meg sykmelding fra neste torsdag og de to påfølgende ukene. Dvs. at da har jeg vel fått testresultatet av Hcg-prøven før jeg skal tilbake til jobb,

greit å vite om jeg er gravid eller ikke når jeg begynner å jobbe igjen.

Synes det ble litt mye hvis jeg skulle sykmelde meg alt nå, ikke noe god følelse ovenfor kollegaene vet du. Får prøva å holde ut de siste dagene nå, og nå er det jo snart helg!

Snakket med sjefen igjen i dag, og i dag var han hyggligere. Noe humørsyk kan man si, -kanskje han går på hormoner han også hi-hi!!

Hørtes skikkelig spennende ut med han akupuntøren din. Jeg har troen på det de driver med jeg da, selv om jeg ikke har kommet i mål enda. Jeg går også hos samme dame som Brumm og Snøfilla og hun er helt fantastisk. En god samtalepartner i tilegg til behandlingen en får, og det er gull verdt igjennom denne prosessen. Blir alltid litt glad når jeg har vært der!

Hvordan er formen din da, føler du deg noe bedre. Håper forkjølelsen slipper taket da, du trenger jo ikke akkurat det i tilegg til alt annet. Sikkert viktig som akupuntøren din sa, at du skal omgås folk som gir deg energi. Vi jentene er vel ikke flinke nok til å bare tenke på oss selv, - det må vi bli flinkere til!

Ha deg godt så lenge da Lenn, og prøv å slapp av og kos deg i helgen!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5938343-lenn-0/#findComment-5965342
Del på andre sider

Hei igjen Spira!

Måtte "hente" tilbake innlegget, det hadde forsvunnet langt bak i skauen.... :o)

Nå er mensen kommet og jeg tok en Progynova i går...Yippi!!! :o)

Så da blir det vel innsetting (om alt går bra) i ukesskiftet 35/36?? Vanskelig å vite dette med slimhinna....

Håper det "bare" er medisinen som gjør deg slapp. Vet selv at hos meg er det stor forskjell på å ta 3 og å ta 4 Progynova....blir ganske pumpa av 4 Progynova pr dag....og da kan jeg tenke meg hvordan DU har det!! Stakkar....

Kjenner også igjen det med sykemelding og dårlig samvittighet overfor kolleger. Dette har jeg blitt flinkere til å legge av meg. På vårt 4.forsøk nå, så kommer jeg nok til å ta ut sykemelding fra og med den første ultralyden. Både for å slippe å "fly fram og tilbake mellom jobb og lege" og for min egen del....slappe mer av....tenke på meg elv rett og slett!! Merka jo hvor godt jeg slappa av før forrige forsøk....tenkte på meg selv, var sammen med sønnen min og vi kosa oss masse. Leste bøker og gjorde lystbetonte ting. La helt vekk den dårlige samvittigheten. Jobba skikkelig med meg selv for å klare det.

Har jo begynt i ny jobb, og har allerede sagt til min nye sjef hva vi skal gjennom og at jeg blir borte. Hun var heldigvis forståelsesfull.

Min forrige sjef hadde 2 mislykkede forsøk bak seg og var super-forståelsesfull.......

.....men jeg vil påstå at alle sjefer burde ta seg sammen og vise respekt for at folk blir borte fra jobb en liten periode. Det er jo ikke noe vi ønsker! Vi ønsker oss barn, men vi skulle jo helst likt å fått de på samme måte som andre som "hopper i høyet". Bare at vi trenger mye mer hjelp enn andre og som sagt, det bør ledere forsøke å forstå. Særlig når vi velger å si grunnen..... Ærlighet bør jo føre til gjensidig tillit og forståelse....

Mange fine ord her, og det er ikke sånn det fungerer, det vet jeg. Mange elendige sjefer rundt omkring!!! :o(

Tenker på deg Spira og håper at formen er til å holde ut med!

Vi snakkes, og ha en fortsatt fin dag :o)

Stooor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5938343-lenn-0/#findComment-5996574
Del på andre sider

Hei hei jenter :))

Så kjekt å se dere her inne, eller, ville heller hatt dere på 1. og 2. trimester, men der kommer dere om ikke sålenge.

Lenn, jeg skal finne tråden vår fra sist, og svare deg på den etterpå.

Kjære Spira!

Deg har jeg tenkt på siste månedene. Skrev et innlegg til deg for lenge siden, men tror ikke du har sett det. Leser at du nå skal i gang igjen neste uke, så spennende!!!!! Men også for en slitsom prosess dette er. Men det er verdt alt strevet tilslutt. Jeg sender deg mye ******babystøv***** som du kan ta med deg til Finland og tilbake. Det positive med deg er jo at du tross alt har vært gravid, og som de sier hos Maigaard i DK: "har du testa positivt en gang, så betyr det at du kan få barn"! Det var min trøst etter min SA i mars.

Er det noen jeg unner å lykkes her inne, i tillegg til Lenn selvsagt (og alle andre) så er det deg. Mye pga alder og begrensa egg. Klart det stresser deg, men jeg skal krysse alt jeg har for at du lykkes denne gang.

Det jeg gjorde ulikt denne gang, var at jeg fikk akupunktur og faktisk homeopatmedisin som skulle styrke slimhinnen i livmora. Må få understreke at jeg i utg.pkt er ganske skeptisk til alterntativ tilnærming, men tenkte at ingenting skulle være uprøvd. Fikk mye råd fra DK, men også fra Frøyaklinikken her i Norge. I tillegg hatcha de eggene mine, men det har du vel kanskje tatt opp med Finland...?

Så Spira, jeg har mye babystøv og mye hormoner som jeg nå sender din vei :) Du skal klare dette tilslutt!!! Jeg skal følge med deg framover, og ønsker av hele mitt hjerte å få se en gladmelding fra deg om noen uker :))

God klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5938343-lenn-0/#findComment-6012764
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...