Gå til innhold

Er pappaen med hos jordmor??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sambo har vært med på alle kontroller hittil, også ul.kontroller. Men nå til fredag skal jeg første gang alene til jordmor. Vi har kunnet gjort det sånn fordi han jobber skift. På fredag jobber han dag og får derfor ikke vært med. Han har hatt stor glede av det han også. Greit å bli kjent med jordmødrene og høre hjertelyd og se nurket sammen, ikke minst :o)

Annonse

Jeg har bare vært en gang hos jordmor, og da etterlyste hun pappan, og ville gjerne at han skulle være med på alle kontrollene hos henne. Men jeg har han ikke med til legen på de kontrollene...

Her er pappaen med på alle kontroller. Var med på alt i første svangerskap å. Skjer jo ikke noe farlig verken hos lege eller jm som han ikke kan være med på. På denne måten får pappaen å høre hjerteslagene og føle seg nærmere nurket i magen. Heldigvis får han permisjon med lønn for å være med meg:-)

Første gang jeg var gravid, var pappa'n med på de to første jordmorkontrollene. Han syntes det var både lærerikt og fint, og jeg så et par tårer i øyekroken da vi fikk høre hjerteslagene for første gang :) Resten av kontrollene dro jeg alene på, men han var med på både kveldskurset (felles med 5 andre par) og omvisningen på fødeavdelingen.

Annonse

Min sambo er ikke med på ordinære kontroller hos lege og jordmor. Vi snakka om det, men fant ut at det ikke var noe vits for han å ta seg fri flere timer fra jobb for å bli med (han har litt reisevei). Jeg syns det er helt ok.

Han var med på den ordinære ul og skal også bli med i morgen på 3d ul. Han gleder seg veldig til det! I tillegg blir han nok med på svangerskapskurs og omvisning på fødeavdelingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...