Gå til innhold

Vondt i halebeinet...

Anbefalte innlegg

Kjennes ut som jeg har slått halebenet og er støl i rumpa og skrittet uten at jeg har drevet noen spennende fysiske utfoldelser. Kan huske at jeg hadde noe liknende i 7 / 8 mnd sist svangerskap som bedret seg siste mnd igjen. Er ikke det litt tidlig for slike vondter ? Er bare 17 uker på vei. Kan det være tegn på bekkenløsning - fikk beskjed sist at det ikke var det siden jeg ikke hadde vondt foran ( symfysen). Har ikke vondt foran nå heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5938164-vondt-i-halebeinet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp - får gjøre det. Skal til lege neste uke. Hva kan gjøres for din del - fysioterapi? Har du vondt foran også? Har kontorjobb og sitter mye - stivner liksom til etter noen timer på rumpa.Har følt meg såå frisk og rask og i fin form de siste ukene etter at kvalmen gav seg og gledet meg stort over det!! Så litt kjedelig å plutselig føle seg litt sånn gammel og støl. ( Er forsåvidt bittelitt gammel hehe)

Jeg har også lurt på om smerter i halebeinet er tegn på bekkenløsning. Jeg kan ikke huske jeg merket dette i forrige svangerskap, men jeg har slitt med det i perioder etter at jeg begynte å jobbe igjen (øm mens jeg sitter og vondt å reise seg), også før jeg ble gravid igjen. Det er verre i perioder hvor jeg er litt stresset og sitter ekstra mye ved pulten min, men det er nesten helt bra i perioder.

Ei kollega av meg har slitt med dette i begge sine svangerskap, og hun fikk diagnosen bekkenløsnig, men hun skjønte aldri helt om det med halebeinet var direkte konsekvens av bekkenløsningen (hun hadde nok andre symptomer i tilleg). Da hun var hos kiropraktor med sin førstefødte sa han at han kunne fikse halebeinet, men han måtte gjøre det fra innsiden! Så måtte det gjøres tre måneder før neste graviditet. Hun har ikke prøvd dette, men det virket jo som om kiropraktoren visste hva som var galt, og at det var noe annet enn bekkenløsning.

Min kollega gikk på bassengtrening i sitt andre svangerskap som behandling. De andre der sa de hadde en smertefri time, det hadde ikke hun.

Virker som om dette med halebeinet er et kontror jobb problem.

det treng ikkje å være tegn på bekkenløsning!!! Har snakka med jordmor om det, og det er ikkje uvanleg. Mange har det kun ei veke eller berre eit par dagar i svangerskapet, kan komme av hormonforandring. Eg hadde det i veke 18, men forsvant like fort som det kom!

Virker som det kan være nokså mangslungent dette. Håper jeg er en av dem der det går over etter kort tid :) Snakka med en venninne i går. Hun hadde vondt i halebeinet flere mnd etter svangerskapet også - det viste seg at hun hadde en betennelse og væskesamling ved halebeinet som måtte dreneres ( lå med rumpa i vært mens en gjeng stundenter bivånet seansen.. hehe) Forstod det slik at hun også hadde bekkenløsning som hun ikke trodde ble satt i sammenheng med halebeinet. Har samtidig lest at det kan ha sammenheng. Er gjerne flere årsaker til halebeinvondter. Lange dager på kontorstol hjelper sikkert ikke på når det først er slik.

Annonse

Hei alle sammen, nettopp innmeldt, og veldig lettet å høre at det finns andre der ute med samme problem. Jeg har også hatt mye vondt etter at jeg har sittet mye i løpet av en arbeidsdag, trudde først at rompemusklene hadde forsvunnet og halebeinet stakk ned i stolen. Så fikk panikk og begynte og trene mye rompe etter det, men det har ikke hjulpet noe særlig hehe. Men det er jo en lettelse å høre at det er noe svangerskapsrelatert. Få\r ta det opp på neste kontroll. Har UL neste onsdag, gruer meg litt, men mest gleder meg. Lykke til alle sammen

jeg har også kjent smerter der men det er ikke konstante smerter. har vært et par ganger jeg skulle ha satt meg ned og da har det gjort virkelig vondt. er "bare" i 17 uke men har allerde slitt med ryggsmerter nederst i ryggen lenge..slitsomt.

legen min mente at det var veldig få som virkelig fikk ordentlig bekkenløsning..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...