Gå til innhold

Når hørte dere fosterlyden for første gang?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 8 uker på vei, og var hos legen i dag. der ville jeg selvsagt høre den lilles hjertelyd, men legen nektet å prøve fordi det var alt for tidlig.

Jeg synes å huske at jeg hørte hjertelyden allerede i uke 9 forrige graviditet, men legen sa at det ikke var mulig å høre før i rundt uke 16!!??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hørte første gang i uke 13. Tror jeg har lest en plass at man ikke skal kunne høre den før i uke 11, for da stiger livmoren opp av bekkenet. Så tror legen hadde rett i det han sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ikke at han ikke kunne høre før uke 16, men rett i at han ikke kunne høre riktig så tidlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje legen har en policy på det, siden man kan bli engstelig dersom man prøver og ikke hører noe????

Jeg var på en ekstrasjekk sist svangerskap og hørte lyden - det var nok i uke 9 eller 10 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen forsøkte å høre i uke 8 og 12 men han mente jeg måtte vente til uke 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan være vanskelig å høre tidlig i svangerskapet og gjør oss kanskje mer engstelig enn nødvendig.

Selv var jeg så heldig å fikk høre hjertelyden i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har babywatcher hjemme og hørte hjertelyden for første gang da jeg var 10+6.. Nå finner jeg den hver gang jeg prøver .. (11+1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...