selfangerkjerringa Skrevet 15. august 2006 #1 Del Skrevet 15. august 2006 Heisann dette er egentlig svar på JM-innlegget ditt under "terminliste-vissvass"-tråden min... fant ut det var like greit å fortsette det her Jeg er ganske enig med deg - så lenge jeg føler de har tatt meg på alvor hva fødsel angår og vet at alt er ok med knøttet og hvordan jeg skal komme meg til sykehuset er det egentlig ikke særlig mye jeg lurer på denne gangen.... men som JM sa - det er nettopp derfor de har gått bort fra svangerskapskursene der man samler 6-8 gravide som alle har forskjellig bakgrunn. Dit jeg har flytta får alle individuelle svangerskapskurs hos JM istedet, tilrettelagt ens egen situasjon og erfaringer. Flott, hva? Altså - det jeg prata med JM om aller første gang var mest praktiske ting, siden jeg nettopp har flytta til liten kommune 2-3 timers kjøring fra sykehuset (inkl fergetur og til dels veldig dårlig veistandard) og praksis er ganske anderledes enn det var i Trondheim i forrige svangerskap. Jeg er også i en litt spesiell situasjon som ukependler, kontraktsbasert vikar, hadde traumatisk fødsel sist osv. Denne tima prata vi litt om akkurat sånne ting - jeg var litt nysgjerrig på transport til sykehuset når den tid kommer, og litt småtteri rundt permisjon. Neste gang skal vi ta opp det med permisjon igjen, for da er jeg ferdig med denne runden kontrakt og er i praksis arbeidsledig uten stønad. Men selve GRAVIDITETEN er det ikke stort jeg lurer på egentlig Bortsett fra om jeg virkelig ER gravid da, hehehe Skal jo på ny UL på sykehuset om ei uke for å dobbeltsjekke hjertet, så jeg får oppfølging der og. Skal ta blodprøver hver 6.uke hos lege for å monitorere stoffskiftet. Så jeg føler meg godt tatt vare på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5937841-mille-k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-k Skrevet 17. august 2006 #2 Del Skrevet 17. august 2006 Så godt at du blir tatt vare på og at de passer på stoffskiftet ditt. Jeg hadde en ma før jeg fikk sønnen min og fikk ekstra oppfølging da jeg ventet han. Det føltes godt, denne gangen er jeg roligere selv og har vanlig oppfølging. Er helt greit det. Så lang vei du har til sykehuset, jeg har 5 - 10 minutter med bil, glad for det! Min fødsel gikk relativt fort sist og fikk beskjed den gang om at ved en evnt neste gang burde jeg komme meg fort til sykehuset (men er forberedt mentalt..) på at det kan ta laang tid og. Alle fødsler er som kjent forskjellige. Det er vel en trøst for deg.. Har du ikke rett på arbeidsledighetstrygd etter endt kontrakt? Hvorfor ikke? Er helsen bra?? Så du hadde ett bekymrings innlegg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5937841-mille-k/#findComment-5964771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 18. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 18. august 2006 Har ikke rett på sykepenger etter endt kontrakt fordi jeg et nettopp kontraktsansatt. Har heller ikke rett på arbeidsledighetstrygd fordi den regnes ut fra har man har tjent det forrige kalenderåret. Så fordi jeg fikk barn og studerte og ikke begynte i jobben før 1.oktober 2005 hjelper det lite at jeg har jobba 100% i 12 mnd - jeg får ikke en drit uansett. Sånn er det Helsa er relativt grei, men jeg har begynt å få CT-antydninger igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5937841-mille-k/#findComment-5975356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå