Gå til innhold

Hmmm..Trillepike eller ikke??

Anbefalte innlegg

for ikke så lenge siden(idag tiligere på dagen) var det en jente på døren og var intresert i og passe babyen min ..jeg svarte da at jeg skulle tenke på det og fikk tlf nr hennes så jeg kunne ringe eller sende melding..

Jeg tenkte at det kunne være greit med trillepike...At hun kansje kunne passe litt inne i begynnelsen når babyen er 1 måned ca!!så etter vert kan hun ta med babyen ut på trilletur...bare en times tid...slik jeg kan handle osv...Trillejenta er 15 år og har passt unger før...hun har den del venninder som passer og derfor vil babyen nok få lekekamerater..

Tenkte kansje det ville være greit...hva synes dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5937462-hmmmtrillepike-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv har jeg aldri vært oppi den "problemstillingen" med mitt barn, men jeg har tenkt litt over det likevel. Jeg ville nok aldri sendt ut barnet mitt med et annet og ukjent barn (stort eller lite). Selv er jeg litt "småhysterisk" når det gjelder min egen unge, og foretrekker å ha kontroll på hvem han er sammen med og hvor han er. Men da jeg selv var yngre, var det populært å være trillepiker og vi passet stadig på babyer. Trodde ikke det var så vanlig lenger, jeg. Hvis du føler at du blir litt kjent med jenta først, så er det sikkert ikke noe problem. Hun vil nok passe på som om det skulle vært hennes egen.

Nei huff sier jeg, jeg hadde heller ikke sendt babyen min med en ukjent jente. Ikke kjent heller, så lenge babyen er under året. Tenk hvor fort gjort det er å velte vognen, trille slik at vind og sol står rett i vognen osv. Og jeg vet selv fra da jeg var trillepike i den alderen at det var gøy å leke "mamma", tok barnet opp av vognen og la det i sengen min for å "sove". Jeg vil ikke kunne stole på noen ukjente for å ivareta mitt barn nei! Og du skriver at hun evt kan passe babyen når den er 1 mnd ca, nei og nei, stakkar bitte lille baby! Sorry, men jeg er nok litt av en hønemor av en løvemamma!! :)

takk for svar..

ringte henne og sa jeg ville vente til babyen var litt større..men sa hun kunne komme innom og hilsa på babyen og at vi kunne snakke litt sammen...hadde vert greit med barnevakt og litt pass...er alenemor og ingen familie i nærheten...så tenkte jeg ville bli litt bedre kjent med henne =)

Jeg tror det kan vaere dint for deg med en trillepike. Det var lurt av deg å invitere henne sånn at dere blir bedre kjent.

En 15-åring klarer fint å passe en liten baby, så hvis hun virker til å stole på, syns jeg du skal la henne treille litt.

Snakk med foreldrene hennes først også.

Annonse

Jeg svarte deg som skeptisk anonym lenger opp her. Når jeg fikk høre at du er alenemor, med lite familie i nærheten, så tenker jeg at du trenger nok litt hjelp likevel. En god ide å be henne inn for å bli kjent, og bruk tid på det. Se henne sammen med barnet. Og forslaget med å ringe foreldrene henne var smart, gjør det for det kan jo være betryggende. Kanskje de kan fortelle litt om hva de har observert av henne sammen med andre småttiser.

Lykke til! :)

Babyen er liten ja, men om noen mnd burde det gå helt fint med en trillepike. Så deilig for deg da:) Og hun høres jo både dyktig og moden ut.

Søsteren min og en venninne har trillet tur med lillejenta vår og storegutten. Søsteren min er 15, barna er snart tre år og da var babyen to-tre mnd. Babyen begynte å gråte litt, så de måtte bære hun hele veien hjem, det var null problem. Jeg ble veldig overrasket over hvor utrolig flinke de er med både eldstegutten og babyjenta.

det var et godt forslag og snakke med foreldrenne hennes!

hun har vert innom idag og vi snakket sammen!hun virker koselig og huggelig..hun virker veldig ansvarsfull og vet hvordan man gjør med babyer,tror dette komme til og gå kjempe fin =)

Jeg var selv trillepike da jeg var 15år. Storkoste meg sammen med barna:) La henne få komme på besøk og bli kjent med hun lille hjemme hos deg i starten. Være sammen med henne mens du tar en dusj eller noe i starten. Sett hvordan ting går. Sånn gjorde foreldrene til de jeg passet det med meg i starten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...