Gå til innhold

Jeg er for stor.. *snufs*

Anbefalte innlegg

Jeg ligger 2 cm over symfyse-fundusmålet! Allerede! Tenk om jeg spiser så mye sjokolade at jeg får en monsterjente på ørten kilo!?!?

Trodde jeg lå ca på gjennomsnittet, men neida.. Legen sa at jeg er for stor i forhold til termin.

Noen tips om hvordan jeg skal klare å kutte ut sjokolade om kvelden? Bortsett fra kjevelås... Blir såååå fysen i åtte-tiden...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5937423-jeg-er-for-stor-snufs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe annet en hard og brutal viljestyrke som hjelper!

Jeg sliter med det samme.. har sinnsykt dilla på M&M's for tiden.. Orker ikke tenke ut hvor mange poser jeg kjøpte inn forrige uke.. ugg...

Er litt spent på symfysemålet, jeg også.. skal på kontroll i morgen.

Jeg spiser nesten ikke snop, og kaster masse opp enda, men ligger langt over streken. Men jordmor sier så lenge jeg følger min egen kurve jevnt og fint er det ikke noen fare. Har litt med fostervann mengde også. Noen har litt mere vann enn andre, og maaange faktorer som virker inn.

Da jeg fikk forrigemann lå jeg i snitt 2,5 cm over gjennomsnittsmål på symfyse hele veien. Han kom 11 dager før term og var 50 lang og 3900 tung.

Så slapp av og kos deg med maven din du :)

Annonse

På første kontroll lå jeg 2 cm over den røde linja og litt over det grønne feltet, men som legen sa, det er ikke noe å bekjymre seg over. Livmoren vokser ikke likt på noen. Og har man unge® fra før så vokser livmoren fortere og man havner med en gang over streken.

Jeg er også over, jeg er over den grønne streken også jeg..... men legen sa at det gjorde ingenting, hun sa at i denne perioden nå vokser vi så forskjellig så det var ingenting å bekymre seg over :o)

derfor gjør jeg heller ikke det!!!!!

Jeg var langt over det grønne området allerede første gang legen målte jeg (21cm i uke 20) men legen kommenterte det ikke.

Er det ikke livmoren de måler da ?

Har ingenting å si hvor mye fett man har på magen ?

Hadde bare lagt på meg 3kg da, så jeg trodde det bare var livmor/baby/mye fostervann ?

Kanskje en trøst....jeg hadde et symfyse-findusmål forige gang og denne gang litt over gjennomsnittet (husker ikke hvor mye)...gutten vår var absolutt ikke veldig stor eller velig liten...helt som en gjennomsnittlig guttebaby....er spent denne gangen, men tror de blir ganske like jeg...har vært det til nå...har vært på ul-lyd mange ganger p.g.a. komplikasjoner.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...