Gå til innhold

skal babyen ha eget rom?

Anbefalte innlegg

Vi har bare to soverom, og det er så kjekkt å ha et gjeste/datrom, så babyen får nok ikke eget rom med en gang,.......

hvordan skal dere gjøre det?

Vi har også lite bad, så mulighetene er å enten ha stellebord på badekaret eller ha stellebord/kommode på gjesterommet, eller babyrommet som det etterhvert blir....... jeg tenker at det er mer praktisk på badet m vann og sånn, selv om det ikke er spes fint akkurat da....

hva syns dere???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5936932-skal-babyen-ha-eget-rom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, babyen vår skal ha eget rom fra dag 1... Det er bedre å venne henne til det m en gang, enn senere... Blir nok litt hardt for meg i begynnelsen, men det er det beste.. Vi skal sette opp ei gjesteseng på rommet hennes slik at jeg har noe å ligge i dersom hu må mates hele natta, og så har vi en gjesteseng.... Vi skal ha stellekommode på badet, lettvint m både plassen og at det er vann tilgjengelig... Etterhvert som hu blir større, setter vi kommoden på rommet hennes..

vi har også to rom, men lille tulla vår får det minste, skal male til uka, men hun skal jo sove hos oss i førsten.

har fått et bra tips av stemor ( har tvillinger på 3), vi har nemlig lite bad vi også. hun ble frarådet stellekomode for det er så liten plass i skuffene til større klær, og ender opp som rote skuffer, så de kjøpte skap på ikea til klær bleier osv og hang opp på veggen, og en plate (også kjøpt på ikea) som de har ben under og støtte på vaskemaskinen, de har stor plass å skifte på, og senere grei til å brette tøy på og sånn. syntes dette var lurt og skal gjøre det selv, får ting opp fra gulvet. 300kr pr skap og ikke noe mer for platen. billigere enn kommoden jeg skulle ha. ble langt dette. bare et tips liksom

lurt med den plata på badet da :-) men vi har så lite bad at det ikke er plass til det en gang vi, har vaskemaskin på kjøkkenet, ellers så kunne vi jo hatt matte oppå den også !!! tror nok det blir stellebord på badekaret, selv om jeg absolutt ikke syns det er noe fint :-(

Annonse

Veldig praktisk å ha stellebordet i nærheten av vann... men det går fint ann å ha det på barnerommet også. Der vi bodde da vi fikk førstemann var det rett og slett ikke plass til stellebord på badet, så vi fylte vann i liten balje og tok med inn på barnerommet der stellebordet stod. Det funket fint, det!

Her skal minsten sove hos oss, og det kommer den sikkert til å gjøre en stund, for vi har rett og slett et soverom for lite..

Hos oss blir det eget rom med en gang. Men vi har en ekstra eng der inne, så jeg kan ligge der innimellom. Han på 2 1/2 sov inne hos oss det første halve året sist, og det ble slitsomt i lengden. Da han fikk eget rom da han var 6 mnd sov han natten over med en gang...

ungen skal også ligge på samme rom som oss, men i egen seng.

Det er litt lettere,hvis man skal opp hver 2-3 time.

men tenkte at hun skulle sove inne hos oss til hun er 7-8 mnd,for så å flytte inn til den andre jenta mi.

Vi har 3 soverom, men det 3 rom må vi bruke til kontor + diverse,så barna må dele rom.

det med stelle plass. vi hadde ikke plass på badet vårt.så vi hadde bare en liten balje med vann når vi skiftet henne.

jeg kunne godt ha hatt stellematten på gulvet, men har en del rygg/knæ problemer,så jeg hadde ALDRI kommet meg opp fra gulvet igjen. :)

Vi også tenkte å flytte han på eget rom rundt 8-12 mnd en gang.... men egentlig tror jeg vi bare må se det an....... har jo ingen erfaring på dette :-) men tenkte vel egentlig som så at dersom man må opp 3 ganger om natta er det greit åha han i egen seng ved siden av vår !!!!

Annonse

Jeg har lyst til at babyen skal ha eget rom fra dag en, men veit ikke om jeg greier det. Hadde samme tanken med førstemann, men hu kom inn til oss om kvelden.... Så da får tiden vise hva jeg får til nå.

Ellers så har vi stellekomode fra ikea nå. Grei når de er små men får veldig lite klær til en 2 åring i den.

Hadde nok valgt det som var mest praktisk og så får "skjønnheten" komme i etterkant. Jeg syntes i allefall det er veldig godt med rennende vann i nærheten ved bytte av bæsjebleier.

Snuppa på to lå inne hos oss til hun var 5 mndr gammel, det var på høy tid da vi flyttet henne ut på eget rom - da hadde hun begynt å våkne hver kveld når vi kom og la oss, vi kunne ikke knitre med dyna engang, før hun våknet og laget rabalder.

Det ble mye springing på meg ett par måneder, pga amming, skriking, og smokk som ramlet ut - men etter det har det gått superfint, hun kommer enda ikke inn til oss.

babyen vår skal få eget rom etterhvert, men blir liggende hoss oss en stund 5 mnd ++.

vi har tre soverom,

de ene er vorres,

et gjsterom

og en bod(er egentlig et soverom) men vi har gjort om til en bod.

men babyen får "boden" når vi har fått bygd ute boden.

er kjekt med gjesterom, så det blir et gjesterom:)

Vårt barn får eget rom i 2 etg i huset, vegg i vegg med vårt soverom. Inne på barnerommet har vi et veldig enkelt stellebord for å slippe å løpe ned om "ulykka" er ute om natta/tidlig morgen etc. På badet står det ordentlige stellebordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...