Gå til innhold

Dåp og bryllup...

Anbefalte innlegg

Vi ønsker ikke å døpe datteren vår. Dette siden vi ikke kommer til å oppdra henne i den kristne tro, og ønsker derfor heller ikke at hun skal meldes inn i den norske kirke og inn i menigheten. Men vi ønsker å gifte oss i kirken der min samboers familie kommer fra, synes dere det blir feil?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5936468-d%C3%A5p-og-bryllup/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, er jo mange som gifter seg i kirken selv om de ikke praktiserer kristen tro. Men dere står da selv i statskirken, og barnet skal ikke stå i statskirken? Det virker litt rart synes jeg. Da ville jeg meldt ut meg selv også... vi skal døpe i kirken, så kan han heller melde seg ut senere hvis han vil. Lettere det enn å la seg døpe som voksen dersom han skulle ønske å konfirmere eller gifte seg i kirken en gang i fremtiden.. :)

Forøvrig synes jeg at alle skal få gjøre som de vil, uten at andre skal legge seg opp i det.

jeg synes det er tendens til dobbelmoral her...hvorfor gifte seg kristelig vist en ikke er kristen?? kan jo gifte dere på kontor da...!jeg føler det hadde blitt en smule "falskt" vist jeg hadde blitt invitert i et bryllup til noen som valgte å avstå fra dåpshandlingen....!

Jeg kaller meg kristen, men kan ikke si jeg praktiserer det til dagen...går til kirke kun ved bryllup, dåp og begravelser...ja og vist barna deltar på noe..!....

og vist dere gifter dere i kirke fordi familie "forventer" det på hans side...vil de ikke da og forvente at dere døper kristelig???..

nei gjør som du vil...men jeg synes det er dobbeltmoral ved å velge benytte kirken til den ene handlingen, men ikke den andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...