Gå til innhold

Synes at magen min er så liten!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 uker på vei i morgen , men jeg synes at magen min er så utrolig liten , symfyse målet mitt er normalt var på 28 cm i uke 28+6.

Men når jeg trekker inn magen min og legger meg flatt på ryggen så er magen min nesten flat igjen den , er dette normalt.

Er så redd for at jenta mi kanskje ikke vokser som hun sjkal , men hadde ikke jordmor merket det da om alt ikke var som det skulle???

Den lille kulen jeg har minner meg nesten mer om en disse mage i stedet for en gravid mage...Kanskje jeg bare bekymrer meg unødig, , em ndet er jo bare 10 uker igjen til termin så magen den må da vel snart begynne å vokse litt , noen fler som opplever noe lignende...????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du:)

vi bærer barna våre veldig forskjellig når vi er gravide. jeg har også hatt forholdsvis liten mage omtrent hele svangerskapet (nå ser det derimot ut til at jeg skal sprekke snart, - er 6 dager over termin, ihverfall føles det sånn ut:) hvis babyen ikke hadde vokst slik den skal, hadde jm reagert!

Skrevet

Så lenge symfysemålet ditt er normalt og stigende for hver kontroll, og jordmor ikke reagerer noe, så står det nok bra til med den lille jenta i magen din. Det er jo veldig stor forskjell på disse magene våre, hvordan vi bærer barnet. Kanskje du har lang overkropp f.eks., og da er det bedre plass til barnet "inni" kroppen din. Min jordmor er faktisk litt skeptisk til symfysemålingen, hun synes ikke det nødvendigvis er et bra mål på hvordan barnet har det, siden vi bærer barnet så forskjellig. Hun kjenner på magen min på hver kontroll, og en erfaren jordmor kjenner greit om livmorhøyden og størrelsen på babyen er OK og tilsvarende lengden på svangerskapet.

Hvis du fortsatt er bekymret, ta det opp med jordmora di på neste kontroll.

Skrevet

Huff, ja vi bærer forskjellig.

En jeg kjenner er mer enn 1 mnd. lengre på veg enn meg, jeg har større mage enn henne! (sverger! jeg er også høyere enn henne). Det rare er at hun hele tiden har ligget over streken på symfyse-målene, mens jeg ligger litt under. Så da er vel alt i orden! Hvis du var 28 i uke 29 høres jo det nokså normalt ut.....

Skrevet

Tusen takk for alle svar damer , huff dette er ikke greit.

Bekymrer meg sikkert unødig , men dette er mitt første svangerskap.

Ja jeg også regner nesten med at jordmor hadde reagert om magen min er for liten eller om noe skulle være galt , dette er jo tross alt jobben hennes , ja da må jeg vel bare vente på at magen skal begynne å vokse da...:o)

Skrevet

kjenner meg aå godt igjen, skrev faktisk et slikt innlegg selv i uke 28-29 tror jeg. folk bare måper når jeg sier jeg skal føde i okt. kan enda ligge på magen og babyen vokser helt etter gj,snittet og har det kjempe bra!

MEN nå . i uke 31 så har magen vokst over helga synes jeg, blitt ganske stor faktisk:-)

jeg er 173cm høy så babyen gjemmer seg godt i magen,det er nok tilfelle med deg også, men ikke se bortifra at du snart vil vokse ganske mye du også:-)

Skrevet

hehe, eg er nå i uke 36 og magen min ligger langt under gjennomsnittet, men guttn har det bare bra. Han har lagt seg til rette til en fødsel, helt nede i bekkenet.

Skrevet

Man er gravide på mange forskjellige måter.

Jeg kjenner ei som nesten ikke hadde mage, men som fikk en STOR baby!

Hadde det vært misstanke om at babyen din var for liten hadde de gjort noe med det :)

Skrevet

Kjenner meg igjen!

"Alle" har kommentert hvor liten mage jeg har, egentlig fra første stund. Det er antageligvis godt ment. Men jeg har selvfølgelig blitt stressa av det.

Fikk mareritt og drømte at jeg kom inn for å føde med flat mage. Jeg prøvde å protestere og si at "NEI det går ikke, babyen er for liten, jeg kan ikke føde med så liten mage". Men ingen hørte på meg selvfølgelig... det var jo et mareritt... Drømmen endte bra da, resultatet var en smellfeit liten baby, med bollekinn og fullt påkledd....

Nei, mager kommer nok i alle fasonger. Jeg har klart å slå meg til ro med det nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...