Gå til innhold

Premature rier forrige sv.skp. Hva sjer neste gang?

Lille Kamille

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Forrige gang jeg var gravid ble jeg lagt inn i uke 26 men premature rier og truende fødsel. De klarte heldigvis å stoppe det. Jeg ble sendt hjem i uke 29 og fødte i uke 37.

Nå planlegger vi en til, og jeg er derfor spennt på om jeg kommer til å få spessiell oppfølging denne gangen? I og med at jeg hadde problemer med førstemann regner jeg på en måte med at jeg skal igjennom det samme en gang til. Bør jeg kreve å få flere kontroller tidlig i svangerskapet for å holde øye med livmorhalsen, eller er det variabelt fra lege til lege hva som skjer?

Jeg håper så inderlig at jeg slipper å ende på sykehus med prematurer rier en gang til..

Takk så masse for eventuelle svar!

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Ble lagt inn i uke 25 sist gang med premature rier. Stoppet fødselen heldigvis. Er nå gravid med nr 2 og er i uke 32 nå. Har ikke fått ekstra oppfølging denne gangen... Selv om jeg har hatt akkurat det samme denne gangen. Fikk resept på bricanyltabletter og beskjed om å ta det med ro.

Takk for svar! Det er fint å kunne høre litt fra andre som har opplevd det samme som seg selv.

Nå har jeg testet positivt og er igang med nestemann! Er kjempespendt på hva legen vil si om oppfølging, men det er jo godt å kunne støtte seg på at andre i samme situasjon andre steder i landet har fått ekstra kontroller.

Dere som har hatt premature rier tidligere: Når ble dere sykemeldt når dere gikk med nestemann?

Jeg håper jo egentlig å kunne jobbe så lange som mulig, men regner vel kanskje med å bli sykemeldt tidligere enn jeg kunne ha lyst til nå..

Jeg hadde premature rier i uke 28 forrige svangerskap, men har ikke fått noen spesiell oppfølging denne gangen. Hadde håpet de kunne måle livmorhalsen for å berolige meg, men det ville de ikke så lenge det ikke var tegn på premature rier... Er sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...