LillianS Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Er det flere enn meg som har veldig vondt neders i magen? Er på begge sider nede i lysken. Er 14 uker på vei imorgen, så det kan jo hende at det er livmoren som vokser. At det strekker og vokser litt. Jeg hadde en ma i uke 13 like før jul ifjor , og er selvfølgelig litt engstelig for at dette skal skje igjen. Mener jeg har lest ett sted at for flergangsfødende kan det at livmorbåndene stekker seg oppleves som vondere enn for førstegangsfødende. Stemmer det tro? Kan ikke huske at det var så vondt i begynnelsen sist jeg var gravid. Håper at noen kan berolige meg litt....
Hanne og jentungen Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Det er mest sannsynlig ligamentene som strekker seg. Tenk på alt som skjer: livmoren vokser, huden strekker seg, innvoller o.l blir presset ut av sin vandte plass og opp, er det rart dette kan gjøre vondt?
selfangerkjerringa Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Hanne har så rett så rett i tillegg må du huske på at livmora er en (etterhvert) diger muskel. Etter ei treningsøkt kan en fort bli litt øm i musklene. Livmora di skal utvide seg fra ca tommelfingerstørrelse til basketball på noen få mnd.... ikke rart det kan være litt ømt/vondt Jeg hadde forresten vondere nå enn med førstemann (er nå i uke 20), så det kan være teorien din stemmer...
LillianS Skrevet 15. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2006 Ja dere har nok rett. Det er nok bare jeg som er ekstremt bekymret. Skal heldigvis til legen på torsdag, får vel antageligvis høre hjertelyden da. Heldigvis har kvalmen og trettheten begynt å avta , så plutselig føler jeg meg ikke så gravid lenger som jeg har gjort før. Og i tillegg begynte denne vondten nederst i magen , så jeg ble litt redd da Får stole på at det dere sier stemmer takk:)
selfangerkjerringa Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Det er HELT vanlig med denne følelsen... dvs å ikke føle seg gravid lenger Det er ubehagelg, men normalt. Jeg er i uke 20 og i veldig god form, og innrømmer at jeg av og til lurer på om det bare er luft i magen... men magen blir jo større og større, og det kan jo ikke være bare luft som sparker rundt i alle retnigner der inne... .hehe.... Om noen uker kjenner du kanskje mer spark, magen blir større, UL hjelper jo alltid litt på, du får kanskje høre hjertelyd hos jordmor/lege... da blir det hele mer virkelig, og det begynner så smått å gå opp for en at det faktisk ER et lite knøtt der inne Lykke til!!!
LillianS Skrevet 15. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2006 Ja det er sant:) Jeg mener jeg kjenner sånn svak kiling innimellom, så det hjelper jo litt på . Kjente liv i uke 15 sist , så det er jo ikke så rart at jeg kjenner det litt tidligere denne gangen. Var på ul i uke 9 og så en liten tass med bankende hjerte, så jeg vet iallefall at det var liv i den. Var visst 96% sjanse for at alt gikk bra når man så ett bankende hjerte i uke 9. Så jeg trøster meg med det !!
RompeRock Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Hei LillianS, Vi er kommet akkurat like langt vi da; jeg er også 14 fullgåtte uker i mårra Og jeg kjenner også at ting&tang skjer nede i magen ja, særlig godt kjenner jeg det på kveldene. Kjennes ut som konstante menssmerter hos meg. Det er nesten så jeg kan kjenne at det strekker og river og vokser der nede... Merkelig følelse, men også greit å kjenne synes jeg Er også litt mindre kvalm, men sliter fortsatt med en del brekninger. Tror det er den usannsynlige fantastiske og nokså irriterende luktesansen min som gjør meg kvalm til tider. I tillegg må jeg spise jevnt og trutt, for å unngå kvalmen. Var hos legen da jeg var 12+1, og hørte hjertelyden. Gled deg! Lykke til
LillianS Skrevet 15. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 15. august 2006 Ja da er vi like langt , jeg har termin den 16 februar:) så artig Det er bra vi blir i bedre form, er deilig å slippe den kvalmen hele dagen. Har fått den litt på kvelden jeg nå da , selvfølgelig når jeg er frisk på dagen , må jeg ha litt kvalme på kvelden. Men hjelper jo mye å spise litt:) Ja jeg gleder meg til å høre hjertelyden . Hvis den er der som jeg sier. Etter en ma og en sa er jeg vel ikke av de mest positive desverre. Sier aldri " når babyen kommer " sier hele tiden hvis den kommer . Vil ikke for trygg!! Hvor i landet er du ifra da, bolle i ovnen? Barn ifra før ? Lykke til videre:)
RompeRock Skrevet 15. august 2006 #9 Skrevet 15. august 2006 Skjønner at du er litt avventende da ja Men du skal se at den lille der inne har det så bra, atte. Jeg er også i dårligst form på kvelden, men tror det har en sammenheng med at jeg da er mest sliten. Blir kvalm dersom jeg er sliten. Da er det bare søvn som funker for meg Enten en lur på sofaen, eller rett og slett å finne senga. Dette er vår første lille bolle Vi har prøvd i nesten 2 år, samboeren min har hatt litt dårlig sædkvalitet; så gleden var stor da det endelig klaffa Jeg er trønder, har bodd lenge i Trondheim; men flytta nylig til nordvestlandet. Hvor er du fra da? Hadde vært finfint hvis du også bodde på nordvestlandet Kjenner nemlig ikke særlig mange her...
LillianS Skrevet 15. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 15. august 2006 Bor desverre ikke på nordvestlandet Bor på østlandet, vestfold fylke. Men vi kan jo prate sammen her for det Hvor gammel er du da ? Jeg blir 23 i desember. Har en jente fra før på 3 år , som heter Signe. Nå skal jeg opp å lage middag:) Så da får vi kansje snakkes senere eller noe. Kansje du pleier å være på chatten eller har msn? Snakkes:)
RompeRock Skrevet 15. august 2006 #11 Skrevet 15. august 2006 Hmf, kjiper'n! Men vi kan jo prate sammen her inne ja. Har ikke msn da, men kan godt stikke innom chatten av og til ) Jeg er 29 år, født i -77. God middag Jeg må vente til samboeren min kommer hjem fra jobb. Han skulle lage pannekaker til meg i dag. Er litt vanskelig i matveien for tida, så jeg får bestemme middagen, hihi ;o) Og skal dynge på med blåbær. Snax!
LillianS Skrevet 15. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 15. august 2006 Jeg er også litt vanskelig i matveien for tiden , men det er sikkert vanlig når man er gravid. Pølse og potetmos var ikke noe særlig idag , ble kvalm av det . Vi skal ha pannekaker imorgen , men med lettsaltet flesk ved siden av isteden for syltetøy:) Du får bare dynge på med blåbær, det er jo kjempesunt!!! Kansje vi snakkes på chatten en dag da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå