Gå til innhold

Festing av hodet ved andregangsfødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35+1, og hodet har festet seg. Hvor vanlig er dette? Ble overrasket jeg, har hørt det er vanlig at det ofte ikke fester seg før fødselen er i gang. Lurer veldig på om dette var unormalt tidlig og om jeg kan komme til å få før temin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke unormalt tidlig. Jeg selv opplevde at det festet seg tidlig andre gangen. Men hos meg så fikk jeg beskjed 2-3 uker senere at det ikke var festet lengre. Så jeg har litt problemer med å stole på det nå. Uansett så starter ikke fødselen tidligere pga det.

Skrevet

De sises at fleregangsfødene fester seg ikke før under rier,bare førstegangsfødene som fester seg norn uker før..mulig du kan ha hatt noen sterke kynnere eller rier? uansett så vet jeg selv ikke hva jeg skal tro på,går med min andre og har 3 uker igjen,var på ultralyd for en uke siden å fikk beskjed om at hun hadde festet seg.. ikke godt å si,men jeg føler hverfall det er veldig betryggende å vite at hun har festet seg:)

Skrevet

Har akkurat vært hos legen nå. Er tredjegangsfødende i 35 uke og hodet hadde festet seg. Ikke helt vanlig sies det. Fester seg som regel under fødselen på flergangsfødende har jeg hørt. Noen som har erfaring med det? Hadde ikke gjort noe om jeg fødte før tiden for å si det slik.....

Skrevet

Heisann!

Jeg var til siste kontroll da jeg var 35 uker, og da var hodet fremdeles bevegelig. Skal ti lny kontroll nå til fredag og er da nesten 39 fullgåtte uker - er spent da på om hun har festet seg eller ei. Elias var festet da jeg var 34 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...