Gå til innhold

Hvor vondt er egentlig egguttaket?

Anbefalte innlegg

Har hørt så mye forskjellig rundt dette. Både at det er skikkelig vondt (ei jeg kjenner sa faktisk at det kunne sammenlignes med en fødsel!!!) og at man ikke kjenner stort. Kommer det kanskje ann på hvor mye smertestillende man får?

Hva mener dere som har opplevd det da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5935440-hvor-vondt-er-egentlig-egguttaket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har hørt så mye forskjellig, sier du, og det vil du nok nå også.

Ingen kan fortelle hvordan du vil oppleve det, nettopp fordi det ER veldig forskjellig.

Jeg for min del hadde trodd det skulle være myyye værre. Jeg fikk blodtrykksfall, og hodepine av lokalbedøvelsen, og for meg var faktisk det mer ubehagelig enn selve uttaket.

Håper du er av dem som ikke kjenner stort, og at hele forsøket går bra.

Lykke, lykke til:-)

Litt vondt er det...men kanskje mest ubehagelig...man glemmer jo så fort. Fødsel er verre...det er helt sikkert (men fins sikkert verre ting enn det også)...uansett begge deler går jo over...og har en mening...det hjelper faktisk det.

Hei Tinna,

For meg var ikke selve uttaket det verste. Jeg fikk så mye smertestillende at det tok bort de verste smertene. Klart litt kjente jeg jo da.

Det verste kom egentlig etterpå. Føltes som om jeg hadde vært overkjørt av en dampveivals. Og i tillegg føltes det som om jeg hadde en svææær ballong fylt med luft i magen, som bare ventet på å få slippe trykket. Mend et kom jo aldri.

Det er helt individuelt, og som de andre skriver, uansett er det jo for en svært så god sak. Og hva gjør man vel ikke............

IVF-uttaket i april var "en dans på roser", ingen porblemer, smerter eller ubehag.

ICSI-uttaket i forrige uke var en litt annen erfaring... Selve uttaket gikk fint denne gangen også. Morfin rett i åra og ingen smerter. Men etterpå fikk jeg blodtrykksfall og ble liggende i over 2 timer med saltvannsdrypp før jeg fikk reise hjem.

Uansett: Må jeg, så gjør jeg det gjerne igjen. En fødsel er jo uansett 100 ganger værre...

:-)

Annonse

For min del gikk det veldig bra!

Var innstillt på at det skulle gjør nokså vondt, og blei letta over at det gikk så greit!

Einaste som var litt ubehagelig var når de stakk hol i eggstokken, ellers var opplevelsen som ein vanlig GU:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...