mate Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Hei! Er det flere enn meg som har fått beskjed om å starte med herding av brystvortene? Legen min sa (9/8) at jeg burde begynne med det, for ikke å bli sår: smøre dem inn med lotion og dra i dem 2-3 ganger om dagen. Det gjør ganske vondt, men det virker som om det hjelper. Kan jo legge til at jeg har termin imorgen.
nr.2 i februar Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 svigermor og andre "eldre" sa også at jeg måtte herde brystvortene under forrige sv, men jordmor sa at det var en teori de hadde gått bort ifra.. Jeg herdet dem ikke, men fikk heller ingen problemer med sårhet o.l. Men det skader jo ikke å gjøre det:)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Min mor formaner meg hver dag på tlf om dette.. Hun har født 3 barn, gjorde ingenting med de 2 første, men med den siste. Da hadde hun ingen problemer, så jeg prøver da og dra litt i dem nå og da.... Har en samboer som også tar et tak nå og da, au!
mate Skrevet 15. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2006 Takk for svar! Min lege sa nok dette på bakgrunn av egne erfaringer. Det er sikkert ganske individuelt om man blir sår eller ikke. Det jeg syns er litt rart er at jeg ikke helt forstår forskjell på herding og stimulering av brystvortene, og stimulering er jo et middel for å starte fødsel. Men iogforseg spiller det jo ingen rolle om jeg starter å føde nå (kunne godt tenkt meg det - det er jo termin imorgen)
mate Skrevet 15. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2006 Hei! Jeg fikk beskjed av legen om å starte med det 8-10 dager før termin. Men det virket som om hun kom på det- at hun hadde glemt å si fra om det, liksom- så jeg forsto på henne at jeg sikkert kunne ha begynt med det 1-2 uker før det igjen. Men kanskje noen andre har bedre svar å gi??
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Jeg er i uke 25, og jeg prøver å herde dem litt hver dag.. De er litt såre fra før så det er kanskje lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå