tupsy & tipsy Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 vet dette spm har kommet opp en million ganger, men når skal dere fødeklare ladies begynne å pakke bagen, og hva skal dere ha med? tenker spesielt på hva jeg skal ta med av klær til babyen..
mariell82 Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 har ikke pakka ferdig enda,er en dag over termin. Til babyen har jeg tatt med kle til å reise hjem i og to bodyer.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Heisann! Jeg er midt i uke 39 nå, og har end aikke pakket bagen min! Jeg har begynt å tenke på det da, har skrevet opp noe av det jeg må huske og sånn. Her er noen tips: -ammebhèr -ammeinnlegg -tøfler/slippers/eller noen andre greie innesko -myke/gode klær - ikke trange (magen forsvinner ikke med en gang!) -klær til hjemreisen -toalettsaker (såpe,sjampo, deo, fuktighetskrem, hårbørste, sminke) -fotoapparat/filmkamera (minnebrikke/film og lader) -LEPPEPOMADE -hårføner (genialt å lufttørke underlivet med etter dusj om du har sting) -MYKT DOPAPIR (veldig hjelpsomt om du har vonde sting) -store, myke bind -godt undertøy (nettingtrusene er geniale de første dagene faktisk!!!) -lesestoff -drikkeflaske med tut (lufta er tørr på sykehuset!) Til babyen har jeg også bare tenkt på sånn ca hva jeg skal pakke med. Har vaske det tøyet ho skal hentes i og kokt smokkene jeg skal ha med - ellers trenger ikke babyen så mye på sykehuset - i alle fall ikke der jeg skal føde. Der får vi bleier, skjorter til babyen og tepper å ha rundt. Håper du fikk noen tips og ble litt klokere!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Kjøp Xylocain bedøvende salve reseptfritt på apoteket. Dette smører du på underlivet ca fem minutter før du skal på toalettet og det lindrer veldig dersom du har revnet/blitt klippet. Ble selv anbefalt dette av både lege og jordmor, og fikk det t.o.m. utlevert på sykehuset etter en operasjon for å rette opp i underlivet etter fødselen.
~mamma~ Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Jeg har hørt at en ikke skal begynne med smokker før babyen har lært seg å suge ordentlig på puppen...
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Jeg tar smokker med på sykehuset - bare i tilfellet. men er nok lurt å vente med det til ammingen er på plass!
Winterlady Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Jeg har pakket musikk i tillegg og lett lesestoff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå