Gå til innhold

ikke for å syte, men....

Anbefalte innlegg

jeg hadde bestilt meg time med legen for å snakke litt om jobben, for det er mye jeg lurer på. Kom ut igjen og hadde nesten ikke fått stilt et eneste spørsmål, så hva gjør jeg nå.

Dette er saken:

Jobber som videofotograf. Som til tider betyr hektiske og lange dager. Har jobbet både 10 og 12 timer og er helt utslitt. Dette er jobbing utenfor kontoret og jeg kan ikke bare si nå er jeg trøtt og må hjem. Utstyret jeg bærer på er tung og nå har jeg begynt å merke det nederst i korsryggen. På jobben er det nå invistert i nytt og bedre utstyr, men som også er tyngre. Oppmot 30 kg. Sjefen vil jeg skal bruke dette. Jeg er skeptisk fordi jeg har hatt skiveprolaps før. Hva skal jeg gjøre. Fikk ikke sagt dette til legen. Bestille ny time? Har lyst å jobbe, men føler at ting kanskje må tilrettelegges litt. Er i uke 18 nå.

Mener ikke å virke sutrete....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5934411-ikke-for-%C3%A5-syte-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er slik at EN ting veier 30 kg, så skal du ikke bære den alene. En person kan maks løfte 20 eller 25 kg (Er endret noen regler der, så jeg husker ikke helt) Men denne regelen gjelder jo ALLE. Også friske, unge menn. Da synes jeg det er mye å forlange at en gravid dame skal dra rundt på slikt utstyr.

Uansett så kan du jo forklare sjefen din at alternativet til å bli avlastet er sykemelding. Det er jo ikke mer enn sant. Du kan uansett ikke holde på med det der i lengden.

Snakk med sjefen, snakk med legen. Vær tålmodig, og snakk med de igjen. Det hender det tar litt tid før folk forstår alvoret. Men IKKE gi deg dersom du føler ubehag. Stå på ditt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...