Gå til innhold

April: Brev til dagmamma?

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

I dag hadde vi første tilvenningsdag hos dagmammaen til Matilde - en time der sammen og nå hjemme igjen. Gikk forresten kjempefint, selvom det bare var ett barn til der (10mnd) - det begynner to andre i hhv september og oktober. Det jeg nå lurer på er masse praktiske ting og jeg tenkte å skrive et ark til henne med hva rutiner Matilde er vant til, hva hun tåler og ikke tåler, og sovevaner osv. Er det teit? Vil dere se på utkastet mitt og si hva dere mener (lov å være ærlig, altså, hehe)?

Matildes dagsrutiner og kontaktinformasjon til Øyvind og Line

0700 Frokost

1030 Lunsj (vært grøt til nå, skal byttes ut med skive)

1100 Lur, frem til ca 1300 (helst ikke sove så mye lenger enn 1300 pga kveldslegging)

13/14 En frukt, et glass Biolamelk, yoghurt eller liknende

1600 Middag

1800 Kvelds

1900 Natta

(Alt er ca-tidspunkt, men sånn noenlunde riktig. Regner med det vil bli litt annerledes de dagene hun blir levert tidlig – dette styrer du)

Line jobber følgende vakter:

Partallsuker: Mandag 10-20

Tirsdag FRI

Onsdag 10-20

Torsdag 10-15

Fredag 10-20

Oddetallsuker Mandag 10-15

Tirsdag FRI

Onsdag 10-15

Torsdag 10-20

Fredag FRI

Dager hvor arbeidstiden er 10-15 er det Line som har hente-bringe-ansvar og som er den som kontaktes dersom det er sykdom el.likn. Hun vil da bli levert mellom 9 og 10, og hentet mellom kvart over tre og halv fire. Line kan kontaktes på følgende nr:

(mobil)

(arbeid)

(arbeid)

Dager hvor arbeidstiden er 10-20 er det Øyvind som har hente-bringe-ansvar og som er den som kontaktes hvis det er noe. Hun vil da bli levert mellom 7 og 8 (vanligvis) og hentet ca halv fire. På fridager er hun hjemme med Line, dersom det ikke er ekstravakter på jobb eller vi skulle trenge avlastning til noe (du vil da få beskjed på forhånd, enten i god tid, eller senest dagen før). Øyvind kontaktes på følgende nr;

(mobil på jobb)

Bleieskift

Vi har foreløpig ikke funnet noen våtservietter som Matilde ikke har fått bleieutslett av, og bruker derfor bare klut med rent, varmt vann. Vi kan godt stå for kluter (og vask) til dette bruket :o)

Mat

Ingen allergier så vidt vi kjenner til, favorittpålegg er makrell-i-tomat og kaviar, men også leverpostei, syltetøy og diverse smøreoster «glir ned». Alt av frukt er godt, også yoghurt. Veldig opp og ned hvor glad hun er i skive og hvor «uproblematisk» det er å få henne til å spise den, men hun spiser vanligvis ca en halv dobbeltskive uten skorper, noen få ganger mer, andre ganger bare noen bit – hvis det er det siste så kan det kompenseres med litt mer frukt el.likn. etter soving.

Soving

Hjemme sovner hun raskt og sover godt i to timer på dagtid. Vant med smokk og bamse og vannflaske når hun skal sove (og spilledåse, men det er bare hjemme). Tar nok litt tid i starten å bli vant til å sove på fremmed sted, men regner med det vil være i orden i løpet av et par dager, max en uke.

Hva syns dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5934221-april-brev-til-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes supert ut! Da får hun vite akkurat det hun trenger å vite av rutiner osv, og det er jo som regel det som skal føres inn på et skjema man får i bhg også.

Så, kan jeg komme med et lite tips?

For bleieskift er det supert å bruke mesoft kompressor fra apoteket! DU får en pakke med 100stk til 15kr. ca. Det brukes jo som vanlig vaskeklut, bare at man slipper vaskestyret.!

:o)

Helt topp det:-)

Jeg skrev et lignende brev til Svigers når de begynte å passe Mathias Emil, da jeg begynte å jobbe i juni. Og de kjenner han veldig godt.... Men jeg føler stor trygghet med å skrive det ned! Vil tro det er en trygghet for dagmamma å få et sånt brev. hadde hvertfall jeg syntes!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...